جابجایی قدرت در هیات مدیره بورس انرژی

جابجایی قدرت در هیات مدیره بورس انرژی

با برگزاری مجمع فوق العاده امروز، هفت عضو جدید حقوقی هیات مدیره شرکت بورس انرژی ایران برای مدت دو سال انتخاب شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، در پی برگزاری مجمع عادی سالیانه و فوق العاده سهامداران شرکت بورس انرژی ایران علاوه بر تصویب صورت‌های مالی، هفت عضو حقوقی جدید هیات مدیره این رکن بازار سرمایه برای مدت دو سال انتخاب شدند.

در انتخابات اعضای جدید هیات مدیره این بورس به ترتیب شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات با 1.276.008.095 رای، سرمایه گذاری نفت تامین با 1.199.363.670 رای، توسعه مالی مهر آیندگان با 1.169.638.428 رای، گروه مالی ملت با 1.093.126.297 رای، کانون کارگزاران بورس با 1.061.810.509 رای، سرمایه گذاری اهداف با 1.027.851.767 رای و کانون نهادهای سرمایه گذاری با 973.066.565 رای به مدت دو سال مدیریت این شرکت را برعهده خواهند گرفت.

به این ترتیب با انتخاب اعضای جدید هیات مدیره بورس انرژی ایران، شرکت سرمایه گذاری صنایع برق و آب صبا با نمایندگی علیرضا خجسته وهاب زاده و همچنین گروه گسترش نفت و گاز پارسیان با نمایندگی حسین شهریاری مرغچويیه از این ترکیب خداحافظی کرده‌اند.

طبق ماده 110 لایحه اصلاحی قانون تجارت اعضای حقوقی عضو هیات مدیره می‌بایست یک نفر را به عنوان نماینده خود جهت حضور در هیات مدیره معرفی کنند. شخص یا اشخاص حقوقی عضو هیات مدیره می‌توانند نمایندگان خود در هیات مدیره را هر زمان که بخواهند عزل کنند به شرط آنکه در هر زمان جانشین او را مکتوبا معرفی نمایند و اگر شخص حقوقی نماینده خود را عزل کند و نماینده‌ای را مکتوبا و همزمان با عزل نماینده قبلی به عنوان جانشین او معرفی نکند حتی در فرض حضور در جلسه هیات مدیره، غایب محسوب خواهد شد.

انتظار می‌رود پس از تشکیل نخستین جلسه هیات مدیره جدید شرکت بورس انرژی ایران و تعیین نمایندگان اعضای حقوقی در این ترکیب، مطابق با قانون بازار سرمایه و مقررات سازمان بورس نسبت به معرفی مدیرعامل جدید این شرکت بر اساس تایید صلاحیت‌های حرفه‌ای سازمان بورس یا ادامه همکاری با مدیران قبلی تصمیم گیری شود.

تصویر دریافتی از مجمع فوق العاده سهامداران بورس انرژی ایران

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد