گزارش روزانه صندوق های ETF‌(29خرداد 1400) / ماراتن صعودی صندوق ها آغاز می شود؟

گزارش روزانه صندوق های ETF‌(29خرداد 1400) / ماراتن صعودی صندوق ها آغاز می شود؟

در بورس امروز 255میلیارد تومان دارا یکم و 321میلیارد تومان پالایشی یکم خرید و فروش شد، معاملات صندوق‌های قابل معامله به هزار و 620میلیارد تومان رسید و مازاد...

اقتصاد آنلاین – امیر مهدی زاده؛  بیشترین ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در روز جاری به صندوق پالایشی یکم (پالایش) با ارزش 321میلیارد تومان تعلق داشت و بعد از آن صندوق واسطه‌گری مالی یکم (دارا یکم) بود که دومین صندوق پرمعامله لقب گرفت. صندوق اعتماد آفرین پارسیان (اعتماد) نیز در جایگاه سوم معاملات صندوق‌های ETF قرار گرفت.

حقیقی‌ها معادل 17میلیارد تومان واحدهای صندوق امین یکم فردا (امین یکم) را از حقوقی‌ها خریدند (19درصد از معاملات صندوق) و اشخاص حقوقی نیز بخشی از مالکیت صندوق با درآمد ثابت کمند (کمند) را به ارزش 27میلیارد تومان به نفع خود تصاحب کردند (20درصد معاملات).

دارندگان صندوق سرمایه گذاری در سهام «دارا یکم» رشد 2.8درصدی دارایی خود را به چشم دیدند و از طرف دیگر مالکان صندوق سهامی زرین کوروش (زرین) با زیان 0.03درصدی در یک روز مواجه شدند. هیجانات امروز همچنین باعث شد که بیشترین نوسان قیمت (6.5درصد) در رابطه با صندوق صندوق کالایی طلای سرخ نوویرا (نهال) در تابلو معاملات نقش ببندد.

دو صندوق واسطه‌گری مالی و پالایشی یکم روی هم 576میلیارد تومان معامله شدند یعنی 36درصد از خرید و فروش‌های صندوق‌های قابل معامله به این دو صندوق دولتی اختصاص داشت.

از سویی دیگر جمع معاملات صندوق‌های طلایی به حدود هزار و 700میلیون تومان رسید. همچنین بیشترین افت قیمت (3.7درصد) این گروه به صندوق پشتوانه طلای کیان (گوهر) اختصاص یافت.

کل ارزش معاملات صندوق‌های معامله‌پذیر در نهایت به رقم هزار و 620میلیارد تومان رسید و خروج پول حقیقی 68میلیارد تومان شد، این در حالی است که گردش امروز بازار سهام در حدود سه هزار و 660میلیارد تومان و مقدار خروج پول حقیقی 24میلیارد تومان بود.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد