قیمت نفت امروز 19 اسفند 99 / عقب‌نشینی قیمت نفت از 70 دلار

قیمت نفت امروز 19 اسفند 99 / عقب‌نشینی قیمت نفت از 70 دلار

نفت در هفته‌های گذشته با واکنش به لایحه رونق اقتصادی آمریکا و کشف واکسن کرونا به بالاترین حد خود در یکسال اخیر رسید و حتی تا 70 دلار در هر بشکه بالا رفت. اما امروز قیمت نفت در این بازار با کاهش 1٫6 درصدی از 70 دلار در هر بشکه عقب‌نشینی کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، نفت در هفته‌های گذشته با واکنش به اتفاقات متفاوتی در جهان به بالاترین حد خود در یکسال اخیر رسید و حتی تا 70 دلار در هر بشکه بالا رفت.

به گزارش رویترز: پس از حملات یمن به تاسیسات نفتی عربستان،قیمت‌ نفت که برای اولین بار در دوران شیوع بیماری کرونا به 70 دلار رسیده بود امروز از این کانال عقب‌نشینی کرد.

طبق این گزارش نیروهای حوثی یمن روز یکشنبه هواپیماهای بدون سرنشین و موشک را به قلب صنعت نفت عربستان از جمله تاسیسات آرامکو شلیک کردند. ریاض گفت که این حملات هیچ خسارت جانی و مالی نداشته است.

باب یاوگر ، مدیر آتی انرژی در میزوهو گفت:«وضعیت افزایش قیمت نفت زمانی از بین رفت که مشخص شد هیچ آسیبی به بزرگترین تاسیسات نفتی در جهان وارد نشده است»

نفت برنت که در بازار تجاری آسیا بشکه‌ای 71 دلار و 38 سنت شد و به بالاترین میزان قیمت از 8 ژانویه 2020، رسید امروز با کاهش 1٫6 درصدی به 68 دلار و 24 سنت رسید.

همچنین نفت خام WTI با کاهش یک دلار و چهار سنت به 65 دلار و 5 سنت رسید.

در این گزارش نوشته شده که ایالات‌ متحده در مورد تهدید‌های امنیتی علیه عربستان‌سعودی هشدار داد و گفت که به پشتیبانی و بهبود دفاع عربستان‌سعودی توجه خواهد کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، پس از تصویب لایحه محرک 1٫9 تریلیون دلاری در مجلس سنای آمریکا و احتمال افزایش تقاضا و بالا رفتن قیمت نفت ، امروز قیمت زنده نفت برنت در هر بشکه به 68 دلار و 81 سنت رسید.

مطالعه بیشتر: پشت پرده افزایش صادرات نفت ایران / ماجرای تماس برای فروش نفت چیست؟

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد