ترکیه هم به تحریم روسیه پیوست

ترکیه هم به تحریم روسیه پیوست

در راستای اجرای دهمین دور تحریم‌های اروپا علیه روسیه، ترکیه هم انتقال برخی کالاها به مسکو را متوقف کرده است.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از آر بی کی خبرگزاری روسی، منابع دولتی و چند شرکت اعلام کردند که ترکیه انتقال کالاهای تحریمی به روسیه را متوقف کرده است.

البته چند روز پیش یک رسانه روسی نخستین بار گزارش داد که گمرک ترکیه صدور مجوز برای انتقال کالاهای تحریمی و خارجی به ترکیه را متوقف کرده است.

رسانه‌های مختلف گزارش دادند که انتقال کالاهای تحریمی تولید اروپا و آمریکا از ترکیه به روسیه متوقف شده اما کالاهای تولید ترکیه و غیرتحریمی همچنان در حال انتقال از آنکارا به مسکو هستند.

به گزارش بلومبرگ به نقل از چند مقام بلندپایه ترکیه، آنکارا دستور توقف انتقال کالاهای تحریمی از ترکیه به روسیه را از ابتدای ماه مارس صادر کرده تا به جمع اجراکنندگان تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه بپیوندند، اما هنوز مقامات ترک در این باره اظهارنظر رسمی نداشته‌اند.

سفارت روسیه در ترکیه اعلام کرده است که در حال حاضر، دیپلمات‌های روسی حاضر در ترکیه در حال بررسی دلایل توقف انتقال کالاهای تحریمی از این کشور به روسیه هستند.

در بیانیه این سفارتخانه آمده است؛ در شرایط کنونی این مرکز و نمایندگان تجاری روسیه در حال کار روی موضوع دلایل بروز برخی دشواری‌ها در انتقال کالاها به برای شرکت‌های روسی هستند.

کارشناسان تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه روسیه را دلیل توقف انتقال برخی کالاها از آنکارا به مسکو می‌داند. در دهمین دور تحریم‌های اروپا علیه روسیه انتقال کالاهای با کاربرد دوگانه هم به روسیه ممنوع شده است. ترکیه بخشی از اتحادیه گمرک‌های اروپاست و قوانین اتحادیه اروپا را اجرا می‌کند.

پایان پیام‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌/

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد