نمایش سود 220 ریالی در نمایشگرهای مادیران

نمایش سود 220 ریالی در نمایشگرهای مادیران

مجمع عمومی سالانه و فوق‌العاده شرکت صنایع ماشین‌های اداری ایران برای سال مالی منتهی به 30 اسفند 99، با حضور 77،77 درصد از سهامداران در محل شرکت مادیران برگزار شد.

به گزارش بورس نیوز، در این مراسم که بنا بر ابلاغیه سازمان بورس پیرامون شرایط اپیدمی کرونا به صورت آنلاین نیز برای سهامداران پخش می‌شد، پس از سخنرانی رییس هیات مدیره و مدیرعامل، قرايت گزارش عملکرد هیات مدیره مربوط به سال مالی منتهی به اسفند 99 و نظر حسابرس و بازرس قانونی، صورت‌های مالی تصویب و به پیشنهاد هیات مدیره مقرر شد از 806 ریال سود محقق شده هر سهم، 220 ریال معادل 27.3 درصد برای هر سهم توزیع شود.

توسعه کارخانه لوازم خانگی

در ابتدای این جلسه مسعود امیری، رییس هیات مدیره مادیران ضمن خوش‌آمدگویی به حاضران در سالن و سهامدارانی که بصورت آنلاین مراسم را دنبال می‌کردند، گفت: تضمین رشد پایدار با تکمیل پروژه کارخانه لوازم خانگی در منطقه آزاد پیام و جداسازی شرکت مادیران به یک شرکت اصلی و 5 شرکت زیر مجموعه از مهمترین فعالیت‌های مادیران در سال گذشته بود.

وی افزود: یکی از باور‌های اصلی مادیران این است که شرکت‌ها یا رشد می‌کنند یا از بین می‌روند. هر شرکت با استفاده از منابع موجود خود به نحو احسنت، می‌تواند رشد سالیانه 10 تا 25 درصدی داشته باشد.

امیری گفت: مادیران 1300 میلیارد تومان از پول سهام داران استفاده کرده و در بازار بسیار غنی لوازم خانگی با محصولاتی مانند یخچال، ماشین لباسشویی و کولر گازی سرمایه گذاری کرده که انتظار داریم این بازار در ایران سالیانه بیش از 15 درصد رشد داشته باشد.

رییس هیات مدیره مادیران ادامه داد: تحریم‌ها و تقاضا‌های خفته بخاطر عدم نقدینگی مردم، بازار محصولاتی مثل یخچال را به 1 میلیون و 300 هزار واحد در سال محدود کرده است. بعد از تحریم‌ها و بهبود شرایط اقتصادی این تقاضا‌ها به دو میلیون واحد در سال افزایش پیدا می‌کند و به همین دلیل رشد قابل توجهی را در بر خواهد داشت. به همین دلیل مادیران با فناوری پیشرفته تولید و کیفیت بالاتر پیش بینی می‌کند که سهم بیش از 10 درصد این بازار را بدست بیاورد.

مسعود امیری در ادامه با بیان تکمیل 90 درصدی کارخانه لوازم خانگی مادیران در منطقه اقتصادی پیام، گفت: با اضافه کردن خطوط تجهیزات تولیدی دیگر که در راه هستند، ما تولید CKD را به تمام محصولات خانگی خود گسترش می‌دهیم. این مهم در کنار سایر سرمایه‌گذاری‌هایی که در سه سال گذشته و از زمان ورود به بورس انجام دادیم، اجازه می‌دهد که مادیران، رشد پایدار بالای 35 درصد را در سال‌های آینده به خود اختصاص دهد.

تغییر ساختاری مادیران به 5 شرکت جدید

به گفته رییس هیات مدیره مادیران، این شرکت در سال گذشته ساختار سازمانی خود را نیز تغییر داده و به یک شرکت اصلی و 5 شرکت زیر مجموعه تبدیل شده است.

امیری، در مجمع عمومی مادیران در این خصوص گفت: سال گذشته کار مهمی در مادیران انجام شد و آن تبدیل شرکت صنعتی مادیران به یک شرکت اصلی و 5 شرکت مجزا بود. در حال حاضر شرکت مادیران 100 درصد از سهام این شرکت‌ها را در دست دارد. این شرکت‌ها شامل صنایع الکترونیک مادیران، صنایع لوازم خانگی مادیران، فروشگاه‌های زنجیره‌ای مادیران، پشتیبانی فروش مادیران و صنایع پلاستیک مادیران می‌شود. این اقدام مزایای بسیاری در سال‌های آینده برای سهامداران مادیران در بر خواهد داشت. شفافیت، تمرکز، سرعت دسترسی به سرمایه جدید در بورس و ایجاد سینرژی از جمله مزایای این تغییرات است. دسترسی به سرمایه جدید در بورس هم یکی از اهداف این جداسازی است. برخی از پنج شرکت تابعه برنامه دارند که تا چهار سال آینده به بورس ملحق شوند و IPO آن‌ها سرمایه مهمی برای رشد هر شرکت و برای شرکت اصلی مادیران فراهم خواهد کرد.

عوامل تاثیرگذار بر سود "مادیرا"

در ادامه این مراسم، بابک ثقفی، مدیرعامل شرکت مادیران با بیان تاثیر پاندمی کرونا بر روند فروش این شرکت در بهار گذشته و امسال و همچنین برخی از مشکلات تحریمی و اقتصادی که بر سر راه تولیدکنندگان قرار گرفته، افزود: شرایط به وجود آمده به دلیل کرونا، افزایش نرخ خرید و مشکلات پیش روی واردات قطعات و نیز افزایش هزینه‌های جاری از جمله حقوق پرسنل، باعث تاثیر بر روند سودسازی ما نسبت به سال گذشته شده است.

ثقفی، تاکید کرد: از تابستان سال قبل نرخ‌های خرید و به خصوص کالا‌های وارداتی مورد نیاز ما در برخی موارد تا40 درصد افزایش یافته است. تاثیر این مساله را می‌توان در سود زمستان 99 مشاهده کرد. سود زمستان 99 از حدود 35 درصد (در فصل قبل از آن) به حدود 20درصد کاهش یافته است. این روند ادامه داشت تا در بهار 1400 سود خالص به نسبت کل میزان فروش به 16درصد رسید. خوشبختانه این مساله در حال فروکش کردن است و در خرید‌های اخیر شاهد تعدیل قیمت‌های خرید هستیم که مساله در سود و زیان ماه‌های آتی اثرگذار خواهد بود.

افزایش فروش مادیران در بهار 1400

مدیرعامل شرکت مادیران اثرگذاری کرونا در میزان فروش را مابین بهار سال قبل و امسال قابل توجه دانست و گفت: با وجود شرایط کرونایی ما نتوانستیم به فروش مدنظر خود برسیم. تصور ما فروش حدود هزار میلیارد تومان بود، اما میزان فروش ما در بهار امسال به 652 میلیارد تومان رسید. البته سود بهار امسال نسبت به سال گذشته دو برابر شده است. سال گذشته میزان سود ما 54 میلیارد تومان بود که این عدد امسال به رقم 100میلیارد تومان رسیده است.

کل فروش (تلوزیون، لوازم خانگی و غیره) در بهار سال 99؛ 66 هزار دستگاه بوده است که این رقم امسال به 88 هزار دستگاه در بهار 1400 رسیده است.

به گفته ثقفی، مقایسه فروش 248میلیاردی بهار پارسال با فروش 652 میلیارد تومانی بهار امسال نشان از دو و نیم برابر شدن رقم فروش می‌دهد.

تصویب صورت‌های مالی و تعیین سود سهامداران

پس از پایان سخنان مدیرعامل مادیران، صورت‌های مالی سال 99 شامل عملکرد هیات مدیره، ترازنامه و صورت سود و زیان سال مالی توسط مجمع به تصویب رسید. توزیع سود 220 ریالی معادل 3/27 درصد سود هر سهم انجام و مجمع مبلغ 10 میلیارد ریال پاداش برای هیات مدیره تصویب کرد.

برای سال مالی 1400، موسسه حسابرسی هوشیار مامن به عنوان حسابرس و بازرس اصلی و موسسه حسابرسی و خدمات مالی شراکت به عنوان حسابرس و بازرس علی‌البدل تایید شد. مجمع مادیران همچنین روزنامه اطلاعات و سامانه کدال را به عنوان روش الکترونیکی مورد تایید سازمان بورس برای انتشار آگهی در سال 1400 در نظر گرفت.

تغییر در نام شرکت

در پایان، مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام برای سال (دوره) مالی منتهی به 29/12/1400نیز برگزار شد و بنا بر تصمیم صاحبان سهام و به دلیل گسترش فعالیت‌های شرکت در بخش‌های جدید، نام شرکت از شرکت «صنایع ماشین‌های اداری ایران» به شرکت «صنایع مادیران» تغییر کرد.

همچنین با اکثریت آرا، امیر مسعود امیری، شرکت فرهان محاسب نهاوند، بابک ثقفی، هیربد جناب زاده به نمایندگی از شرکت موتور و توربین اورانوس صنعت و امیر حسین مرتضايیان به نمایندگی از شرکت تجهیزات کامپیوتری ایران به عنوان اعضای هیات مدیره به مدت دو سال انتخاب شدند.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد