وکبهمن، عرضه اولیه‌ای که گران عرضه شد؟

وکبهمن، عرضه اولیه‌ای که گران عرضه شد؟

این روز‌ها حال و روز عرضه اولیه‌ها چندان مساعد نیست و یک به یک به زیر قیمت عرضه اولیه می‌رسند! وکبهمن 12 درصد زیر ارزش عرضه اولیه رسیده است!

به گزارش نبض بورس، این روزها حال و روز بازار سرمایه علیرغم اینکه دامنه نوسان نامتقارن یک هفته است به منظور به تعادل کشاندن بازار سرمایه اجرایی شده است، خوب نیست. متعاقب آن اوضاع عرضه اولیه ها هم به هیچ وجه خوب نیست. از جمله عرضه اولیه هایی که به زیر قیمت عرضه اولیه سقوط کرده است، وکبهمن می باشد.

وکبهمن هجدهمین عرضه اولیه سال جاری فرابورس بود که در پاییز امسال انجام شد. در این عرضه اولیه 4 میلیون و 691 هزار و 485 کد معاملاتی مشارکت داشتند که در جریان این عرضه تعداد کد‌های تخصیص‌یافته 4 میلیون و 662 هزار و 434 کد ‏و حداکثر سهام تخصیص‌یافته به هر کد معاملاتی 56 سهم در سقف قیمتی 14 هزار و 484 ریال بود. 

این نماد بعد از آنکه به سقف قیمتی 23 هزار و 610 ریال در تاریخ 16 دی ماه سال جاری رسید، روند نزولی خود را آغاز کرد.  

امروز 2 اسفند 99 بعد از روز‌ها روند نزولی قیمت آخرین معامله وکبهمن به 12827 ریال رسیده است و این نماد در صف فروش قفل می‌باشد. تا به امروز ارزش هر سهم وکبهمن به 12 درصد زیر ارزش عرضه اولیه رسیده است و هر روز حقوقی این سهم تنها یک میلیون و 300 هزار سهم آن هم از صف فروش خریداری می‌کند و عزم جدی برای ایجاد روند صعودی و رسیدن به قیمت عرضه اولیه دیده نمی‌شود.

پرسش تکراری در مورد عرضه اولیه‌ها این است که اگر این نماد‌ها ارزش قیمت عرضه اولیه را نداشتند چرا به این قیمت‌ها عرضه اولیه شدند و اگر ارزشمند هستند چرا هیچ حمایت جدی از آن‌ها حتی در زیر قیمت عرضه اولیه انجام نمی‌شود؟

 
 
local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد