خودرو امروز در بازار گران شد

خودرو امروز در بازار گران شد

قیمت خودروهای داخلی هفته گذشته با افزایش قیمت زیادی همراه بودند و برخی از مدل‌ها با بیش از 10 میلیونتومان افزایش قیمت را ثبت کردند. کدام خودروها بیش‌ترین افزایش قیمت را داشتند؟

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت خودرو امروز شنبه 22 آبان به شکل چشمگیری در بازار آزاد افزایش پیدا کرد. بیشترین رشد قیمت بین محصولات داخلی در پژو پارس اتوماتیک دیده می‌شود؛ این مدل 370 میلیون تومان فروخته می‌شود و نسبت به هفته قبل 10 میلیون تومان گران شده است.

با وجود منتفی شدن افزایش قیمت خودرو در کارخانه، اما روند گرانی‌ها در بازار آزاد ادامه دارد و در اولین روز هفته تقریبا تمامی مدل‌های پرتیراژ در مقایسه با آخرین روز کاری هفته قبل قیمت بیشتری دارند.(بتا سهم)

قیمت خودروهای داخلی هفته گذشته به صورت روزانه افزایش پیدا کرد تا اینکه روز سه‌شنبه سایپا و ایران خودرو بیانیه افزایش قیمت کارخانه خودروهای خود را صادر کردند. افزایش قیمت کارخانه ایران خودرو و سایپا درحالتی بود که بسیاری از خودروهای در بازار هفته گذشته رکوردهای قیمتی جدیدی را ثبت کردند.

قیمت پراید 111 در آخرین روز معاملاتی به قیمت 163 میلیون تومان و قیمت پراید 131 به 144 میلیون تومان افزایش پیدا کرد. قیمت تیبا هاچ بک مدل 1400 با قیمت 174 میلیون تومان ثبت شده است که قیمت کارخانه آن 123 میلیون تومان اعلام شده است.

قیمت کارخانه پژو 207 دنده‌ای پانوراما 249 میلیون تومان و در بازار 350 میلیون تومان ثبت شده است. پژو پارس LX به 338 میلیون تومان رسید.

آیا قیمت خودرو در بازار هم برگشت؟

قیمت خودروهای داخلی هفتهگ ذشته روند صعودی داشت و بسیاری از خودروها سقف قیمتی جدیدی را ثبت کردند. همچنین به دنبال افزایش قیمت در بازار، قیمت خودرو در نمایندگی‌ها افزاییش یافت.

اما روز پنجشنبه ريیس جمهور دستور داد افزایش قیمت‌ها متوقف شود. اما قیمت‌ها در بازار افزایش یافته بود و با کاهش همراه نشد.

مهدی دادفر، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو پس ازافزایش قیمت‌ها در بازار و نمایندگی به تجارت‌نیوز گفت: با افزایش قیمت‌ها در بازار و کارخانه، میزان و دادستد در بازار افزایش پیدا کرده و بازار خودرو با افزایش خریدران همراه است.

مطالعه بیشتر: پس از افزایش قیمت کارخانه، قیمت خودرو در بازار افزایش داشت؟

 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد