فروش زنجیره‌ای خودرو یارانه‌ای/ ثبت‌نام کدام خودروها ادامه دارد؟

فروش زنجیره‌ای خودرو یارانه‌ای/ ثبت‌نام کدام خودروها ادامه دارد؟

علی‌ررغم انتقادات به دو خودروسازی بزرگ کشور، همچنان فروش خودرو یارانه‌ای به صورت زنجیره‌وار ادامه دارد. امروز آخرین مهلت برای ثبت‌نام در طرح توزیع یارانه شرکت خودروسازی سایپا است.

به گزارش تجارت‌نیوز، با وجود 200 هزار میلیارد تومان بدهی و زیان انباشته و کیفیت پایین محصولات، ثبت‌نام خودرو در طرح‌های فروش خودرو یارانه‌ای همچنان توسط دو خودروسازی بزرگ کشور به صورت زنجیره‌وار ادامه دارد.

خودروسازی‌ها در حالی به فروش خودروهای خود به قیمتی کمتر از بازار ادامه می‌دهند که کیفیت خودروهای ساخته شده در چند هفته اخیر انتقادات بسیاری را به همراه داشته است.

در حادثه تصادف زنجیره‌ای در جاده بهبهان-رامهرمز، حدود 60 خودرو آسیب دیدند. به گفنه ريیس پلیس راهور کشور، ایربگ هیچ یک از این خودروها باز نشد.

جدیدترین طرح ثبت‌نام خودرو

در جدیدترین طرح فروش خودرو، شرکت خودروسازی سایپا فروش فوق‌العاده خود را از روز گذشته آغاز کرده است، متقاضیان ثبت‌نام باید به سامانه ثبت‌نامی به آدرس saipa.iranecar.com مراجعه کنند.

در این طرح یارانه بهمن، شرکت خودروسازی سایپا خودرو‌های کوییک با گیربکس معمولی، کوییک R با گیربکس معمولی، تیبا EX 2 رینگ فولادی، سایپا SE 151 موتور M 13 و کوییک پلاس با گیربکس اتوماتیک و تیبا sx با موتور M15 عرضه می‌شوند.

حلقه قبلی زنجیره فروش خودرو یارانه‌ای توسط شرکت خودروسازی ایران‌خودرو اجرا شد. جدیدترین طرح توزیع یارانه جدید ایران خودرو (بهمن 1400) از روز سه‌شنبه پنجم بهمن ماه آغاز شده و تا پایان روز گذشته یعنی پنج‌شنبه، هفتم بهمن ادامه داشت.

ثبت‌نام در طرح خودرو یارانه‌ای ایران‌خودرو نیز همانند طرح‌های قبلی به صورت غیرحضوری و از طریق سامانه ثبت‌نامی ایران‌خودرو انجام شد.

فروش فوق‌العاده خودروهای سایپا

کويیک با گیربکس معمولی با قیمت 165 میلیون و 838 هزار عرضه می‌شود. و نرخ این خودرو در بازار، حدود 195 میلیون تومان است.

کويیک R با گیربکس معمولی در این طرح 175 میلیون و 695 هزار تومان است، اما در بازار 199 میلیون تومان قیمت دارد.

تیبا EX2 رینگ فولادی با قیمت 125 میلیون و 77 هزار تومان فروخته می‌شود و قیمت آن در بازار 185 میلیون تومان است.

سایپا SE 151 نیز در این طرح حدود 147 میلیون تومان قیمت دارد. متقاضیان کوییک پلاس با گیربکس اتوماتیک باید آن را به قیمت 274 میلیون و 664 هزار تومان بخرند که اختلاف قیمت زیادی با بازار ندارد.

در این طرح قیمت تیبا SX موتور M15 نیز 118 میلیون و 129 هزار تومان است اما در بازار به نرخ 180 میلیون تومان فروخته می‌شود.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد