بیشترین ارزش معاملات سهام در بورس امروز / رقابت نفسگیر مپنا و شپنا بر سر برترین معاملات

بیشترین ارزش معاملات سهام در بورس امروز / رقابت نفسگیر مپنا و شپنا بر سر برترین معاملات

در بورس امروز امروز معامله‌گرها 170میلیارد تومان سهام پالایش نفت اصفهان خرید و فروش کردند، بیشترین معاملات بورس و فرابورس به گروه محصولات شیمیایی تعلق داشت و 9درصد...

اقتصاد آنلاین – امیر مهدی زاده؛ روز جاری در مجموع حدود پنج هزار و 320میلیارد تومان سهام خرید و فروش شد که پنج نماد «شپنا»، «رمپنا»، «برکت»، «کاما» و «شستا» به ترتیب در رتبه اول تا پنجم لیست بیشترین ارزش معاملات سهام قرار گرفتند.

در نخستین روز هفته معادل 169میلیارد تومان سهام پالایش نفت اصفهان دست به دست شد، گروه مپنا پس از معاملاتی به ارزش 168میلیارد تومان دوم شد و سهام گروه دارویی برکت نیز به جایگاه سوم معاملات رسید.

سهام تولید نیروی برق دماوند (دماوند) پس از بازگشایی 9درصد رشد قیمت را تجربه کرد و از طرف دیگر سهام فنرسازی زر (خزر) با افت 42درصدی قیمت کام سهامداران خود را تلخ کرد.

بیشترین معاملات بورس و فرابورس به گروه «محصولات شیمیایی» تعلق داشت به طوری که 520میلیارد تومان فقط در این بخش جابجا شد، گروه «فلزات اساسی» با معاملات 465میلیارد تومانی دوم شد و «خودرو و ساخت قطعات» در جایگاه سوم قرار گرفت.

امروز 8.8درصد از کل سهام لیزینگ کارآفرین (ولکار) معامله شد، 10 نماد برتر سهم 21درصدی از کل داد و ستدها داشتند، ارزش معاملات در چهار سهم به بیش از 100 میلیارد تومان رسید و نصف ارزش کل معاملات نیز به 52نماد نخست اختصاص داشت.

برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی روی آن کلیک کنید

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد