فرودگاه بین المللی تورنتو بدترین فرودگاه جهان شد

فرودگاه بین المللی تورنتو بدترین فرودگاه جهان شد

براساس این ارزیابی، از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 8 هزار پرواز در فرودگاه تورنتو کنسل شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا، بررسی های جدید نشان می دهد فرودگاه بین‌المللی پیرسون در تورنتوی کانادا بدترین فرودگاه جهان به لحاظ تاخیر در پروازها است، اما دلایل این تاخیر آن چیزی نیست که شما فکر می کنید.

سالن های انبوه از جمعیت مسافر، پروازهای تاخیری (بیش از نیمی از تمام پروازهای این فرودگاه در تابستان سال جاری تاخیر داشته است)، کیف های گمشده، مسافران سرگردان، هواپیماهای بلاتکلیف و البته هواپیماهایی که اصلا فرودگاه را ترک نمی کنند، از جمله معضلات این فرودگاه بین المللی است.

براساس این ارزیابی، از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 8 هزار پرواز در این فرودگاه کنسل شده است. در نیمه ابتدایی ماه مارس سال جاری، 19 پرواز بین المللی لغو شد و در نیمه ابتدایی ماه جولای اوضاع بسیار بدتر شد به طوری که 293 پرواز لغو شد.

این در حالی است که خطوط هوایی و مسيولان این فرودگاه، دولت را به دلیل ادامه اعمال محدودیت های مرتبط با کرونا در فرودگاه و نبود تعداد کافی کارمند برای غربالگری مسافران و پاسخگویی به آنها، مقصر می دانند.

اما در حقیقت شلوغی و نابسامانی های چهار ماهه اخیر در فردوگاه پیرسون دلیل مهم دیگری دارد و این است که خطوط هوایی در بهار و تابستان امسال، صندلی های بسیار بیشتری را نسبت به قبل به مسافران فروخته اند و فرودگاه کارمند کافی برای پاسخگویی به این حجم مسافر ندارد.

حتی در بسیاری از گیت های ورودی و خروجی تنها یک کارمند به چشم می خورد که همین موضوع روند کنترل بلیط و گذرنامه های مسافران را با کندی و اختلال مواجه کرده است.

در سال جاری این خطوط هوایی به تعهد خود در قبال مسافران عمل نکرده و مسافران را سرگردان رها کرده اند. مسافرانی که حتی فضای کافی برای انتظار در فرودگاه ندارند و صندلی برای نشستن آنها به میزان کافی نیست و باید روی زمین نشسته و حتی بخوابند.

گاهی اوقات کارکنان علت تاخیر پروازها را بدی شرایط آب و هوایی عنوان می کنند اما مسافران بارها اظهار کرده‌اند که به محض ارام شدن شرایط جوی و وجود شرایط مناسب هوایی برای پرواز، کارکنان باز هم دلایل دیگری می آورند. البته اگر کارمندی برای پاسخگویی پیدا شود.

براساس گزارش ها، تا مارس 2020 حدود 55 هزار نفر در این فرودگاه کار می کردند و مسافران با مشکلی مواجه نبودند اما با آغاز همه گیری کرونا و وخیم شدن شرایط اقتصادی، حدود 80 درصد از این کارکنان اخراج شدند و حالا با مهار تقریبی کرونا و شروع دوباره سفرها و شلوغی پروازها، نبود این تعداد کارمند باعث سرگردانی مسافران و نابسامانی اوضاع فرودگاه شده است.

در حالی که مسافران از خدمت رسانی بسیار ضعیف مسيولان فرودگاه به مسافران در زمان تاخیر در پروازها گلایه دارند، مقامات خطوط هوایی وقوع طوفان های تابستانه در شمال شرقی آمریکا و فلوریدا را که بسیاری از پروازهای تورنتو از این مسیر صورت می گیرد، عامل اصلی تاخیر در پروازها می دانند. بنا به اعتقاد مقامات، بروز این طوفان ها باعث ایجاد محدودیت درجریان کنترل ترافیک در تورنتو و آمریکا شده و چالش های بیشتری را ایجاد کرده است.

سخنگوی وزارت حمل و نقل فدرال کانادا اظهار کرد صنعت هوانوردی برای حل این مشکلات باید قوانین سختگیرانه مربوط به اپیدمی کرونا را برداشته و استخدام کافی کارکنان برای فرودگاه را تضمین کند تا مشکلات این فرودگاه هر چه زودتر مرتفع شود.

این در حالی است که نرخ تورم در کانادا هم مانند آمریکا و انگلیس در ماه ژوين به بالاترین رقم طی 40 سال گذشته رسید.

اطلاعات اداره آمار کانادا نشان می‌دهد شاخص قیمت مصرف‌کننده در این کشور در ماه ژوين 8.1 درصد بوده است. این رقم در ماه مه برابر با 7.7 درصد بود.

افزایش نرخ تورم در کانادا بیشتر مربوط به بالا رفتن قیمت بنزین می‌شود. قیمت بنزین در این کشور 54.6 درصد نسبت‌ به سال قبل افزایش‌ یافته است.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد