روش فروش سهام عدالت تغییر می‌کند

روش فروش سهام عدالت تغییر می‌کند

ريیس سازمان بورس و اوراق بهادار از طراحی روش جدیدی برای فروش سهام عدالت خبر داده، آیا با نزدیک شدن به یک سالگی آزادسازی دارندگان این سهام می‌توانند سهامشان را نقد کنند؟

به گزارش تجارت‌نیوز، ريیس سازمان بورس و اوراق بهادار از تدابیری برای تغییر روش فروش سهام عدالت خبر داده است.

محمد علی دهقان دهنوی در گفتگو با صداوسیما اعلام کرده است: به دنبال روش هایی هستیم که هم فشار فروش به بازار سرمایه وارد نشود و هم نقدشوندگی بورس مد نظر نهاد ناظر است.

به گفته او، این سازمان در حال طراحی روش‌هایی است که به صورت غیرمستقیم امکان نقدپذیری سهام عدالت وجود داشته باشد تا به بازار هم آسیب وارد نکند.

در اردیبهشت سال گذشته فرایند آزادسازی سهام عدالت در دو روش مستقیم و غیرمستقیم آغاز شد و از هفته اول خرداد به حدود 19 میلیون نفری که روش مستقیم را انتخاب کردند این امکان داده شد که تا سقف 30 درصد از سهامشان را بفروشند.

اما فروش سهام عدالت با پستی و بلندی‌های بسیاری و به کندی انجام میشد، در روز 18 مرداد گذشته 30 درصد دوم هم آغاز شد، اما چند روز پس از این آزادسازی در حالی که شاخص کل بورس از سطح دو میلیون واحد گذشت مسیر نزولی شاخص آغاز شد. این شاخص در ماه‌های تا کانال یک میلیون و 100 هزار واحدی هم پایین آمد.

بسیاری از فعالان بازار علت ریزش بورس را فروش آبشاری سهام عدالت می‌دانستند. از اواخر مرداد تاکنون عملا فروش سهام عدالت متوقف شده و سهامداران بسیاری حتی نتوانسته‌اند 30 درصد اول سهامشان را نقد کنند بسیاری نیز ناامید شدند و درخواست فروش خود را لغو کردند.

با توجه به این که تغییر روش فروش خواسته بسیاری از سهامداران است و حالا ريیس سازمان بورس صراحتا به آن اشاره کرده باید دید با نزدیک شدن به یک سالگی آزادسازی سهام عدالت برای جل مشکل سهامداران تصمیمی گرفته می‌شود یا خیر؟

مطالعه بیشتر: واریز مرحله دوم سود سهام عدالت / سود سهام هفته سوم فروردین واریز می‌شود؟

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد