قیمت جدید خرما اعلام شد

قیمت جدید خرما اعلام شد

ريیس انجمن ملی خرما گفت: با اصلاح قوانین صادرات، به سهولت می توان 400 میلیون دلار ارزآوری صادرات از خرما داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان: ريیس انجمن ملی خرما گفت: با اصلاح قوانین صادرات، به سهولت می توان 400 میلیون دلار ارزآوری صادرات از خرما داشت.

محسن رشید فرخی با اشاره به اینکه برداشت خرمای پیارم در مناطق هرمزگان به اتمام رسیده است، اظهار کرد: امسال برآورد می شود که به طور متوسط تولید سالیانه خرما به یک میلیون و 200 هزار تن برسد، هرچند خسارت هایی به خاطر تغییر اقلیم و خشکیدگی خوشه خرما در برخی مناطق داشتیم، اما در برخی مناطق افزایش تولید داریم.

او با اشاره به اینکه قیمت از پیش تعیین شده ای برای خرما نداریم، افزود: با توجه به تنوع ارقام، قیمت خرما متفاوت است. به عنوان مثال قیمت کنونی هر کیلو خرمای مضافتی در مبدا 27 تا 30 هزار تومان است.

رشید فرخی با اشاره به اینکه قیمت خرما از پیش تعیین نشده است، بیان کرد: با توجه به افزایش 3 تا 4 برابری نهاده های کشاورزی و تورم، قیمت محصولات کشاورزی باید افزایش یابد و خرما هم نباید از این امر مستثنی باشد.

ريیس انجمن خرما در واکنش به عرضه خرما 2 برابر نرخ مبدا در بازار بیان کرد: سودهای 50 درصدی برای قیمت کالا در فروشگاه های زنجیره ای لحاظ می شود که این امر به زیان مصرف کننده و تولید کننده است که دستگاه های مسيول باید جوابگو باشند.

او درباره آخرین وضعیت صادرات خرما گفت: گرچه شرایط تحریم و کرونا بر بازار صادرات اثر گذار است، اما قسمت اعظم آن به خود تحریمی بازار داخل باز می گردد که با این وجود جای این سوال مطرح است که آیا قوانین صادرات منطبق با قوانین صادرات دنیاست؟ آیا صادرات محصولات کشاورزی نیازمند مشوق است؟

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد