قیمت خانه در ترکیه به تومان

قیمت خانه در ترکیه به تومان

طی 10 سال گذشته کشور ترکیه به مکانی تبدیل شده که بیشتر خارجی‌ها برای خرید ملک آنجا را انتخاب می‌کنند.

خواندن 2دقیقه

به گزارش بورس نیوز، طی 10 سال گذشته کشور ترکیه به مکانی تبدیل شده که بیشتر خارجی‌ها برای خرید ملک آنجا را انتخاب می‌کنند. خرید خانه در ترکیه به دلیل اینکه قیمت‌ها نسبت به اروپا ارزان‌تر است، از محبوبیت بالایی برخوردار است. برای ایرانی‌ها ترکیه، کشور همسایه، به عنوان پلی میان اروپا و آسیا به شمار می‌آید و دارای اهمیت بسیاری است. از علل محبوبیت خرید خانه در ترکیه می‌توان به امکان دریافت اقامت کشور ترکیه از طریق خرید ملک اشاره کرد، در این مقاله به بررسی کامل شرایط خرید ملک و قیمت خانه در ترکیه خواهیم پرداخت.

خرید ملک در ترکیه
زندگی در یک کشور خارجی شاید کمی دلهره آور باشد، اما ترکیه به دلیل اینکه با کشور ایران هم مرز است و از نظر فرهنگی مشابهت‌های زیادی دارند برای ایرانی‌ها از محبوبیت بالایی برخوردار است. برای لذت بردن از سبک زندگی مدیترانه‌ای لازم نیست حتما یک میلیونر باشید. در ترکیه خانه‌ها و آپارتمان‌های ارزان قیمت زیادی وجود دارد. ملک در ترکیه برای خریداران خارجی، نسبت به املاک کشور‌های اروپایی ارزانتر است تقریبا می‌توان گفت نزدیک به 4 سال می‌باشد که شهروندان کشور‌های دیگر می‌توانند با خرید خانه در ترکیه موفق به گرفتن اقامت این کشور شوند.

لازم به ذکر است، بازار مسکن ترکیه به یکی از مهمترین بازار‌ها در کشور‌های منطقه در جذب سرمایه‌گذاران خارجی تبدیل شده است، ترکیه یکی از 20 بازار اول جهانی برای سرمایه گذاری ملک در دنیا است و این کشور در بین 103 کشور دنیا در رتبه پنجمین کشور ارزان قیمت برای خرید ملک قرار گرفته است؛ ایرانیان مشتریان اول خرید ملک در ترکیه هستند و پس از آن‌ها شهروندان عراقی و روسی به ترتیب در جایگاه دوم و سوم خرید ملک در ترکیه قرار گرفته اند.

توجه داشته باشید که هر کشوری قوانین و مقررات خاص خود را دارد. اتباع خارجی می‌توانند، به شرط رعایت محدودیت‌های تعیین شده در قانون، املاک و مستغلات را در ترکیه خریداری کنند، لذا باید توجه داشته باشید که خرید ملک در ترکیه برای اتباع خارجی با محدودیت‌هایی همراه است به طور مثال اگر یک تبعه خارجی بخواهد زمین یا مزرعه‌ای خریداری کند، موظف است ظرف مدت 2 سال وزارت ساختمان و شهرسازی را در مورد نوع ساختمانی که باید در آن زمین یا مزرعه احداث شود، مطلع کند.

قیمت خانه در ترکیه
قیمت خانه در ترکیه بسته به شهر و منطقه‌ای که انتخاب می‌کنید، متغییر است. استانبول، گران‌ترین شهر ترکیه به شمار می‌آید. قیمت ملکی که خریداری می‌کنید بسته به اینکه منطقه ساحلی است یا داخل شهر، جقدر با مرکز خرید و درمان فاصله دارد، ملک ویلایی، آپارتمانی یا اداری و تجاری بوده، قیمت‌گذاری می‌شود بنابراین قیمت خانه در ترکیه کاملا به سلایق خریداران و انتخاب آن‌ها بستگی دارد.

قیمت خرید خانه در ترکیه به طور تقریبی از 500 میلیون تومان شروع می‌شود و به نسبت شهر و منطقه قیمت‌ها بالاتر می‌رود. به طور مثال یک آپارتمان 70 متری یک خوابه در استانبول حدود 700 میلیون تومان قیمت دارد. متوسط قیمت برای هر متر مربع در استانبول 15 میلیون تومان، در ازمیر 11 میلیون تومان، در آنتالیا 12 میلیون تومان، در آنکارا و بدروم 9 میلیون تومان و در دنیزلی حدود 6 میلیون تومان است، همانظور که واضح بوده قیمت خرید ملک در ترکیه در مقایسه با ایران نیز ارزانتر می‌باشد و به همین سبب نیز ایرانیان بسیاری ترکیه را برای خرید خانه انتخاب می‌کنند.

اقامت در ترکیه با خرید ملک
همانطور که در مقدمه نیز اشاره کردیم از اصلی‌ترین دلایل خرید ملک در ترکیه اخذ اقامت این کشور است. دریافت مجوز اقامت برای ایرانی‌هایی که در ترکیه اقدام به خرید ملک می‌کنند آسان می‌باشد. اتباع خارجی که صاحب املاک در ترکیه همچنین حق دریافت اجازه اقامت برای خانواده‌های خود را نیز دارند. با این اجازه اقامت، فرزندان شما می‌توانند در ترکیه تحصیل کنند. یافتن شغل برای خارجی‌های دارای اجازه اقامت آسان‌تر است و دریافت اجازه کار برای این افراد نیز امکان پذیر می‌شود.

تابعیت خرید خانه برای افرادیست که در ترکیه به ارزش حداقل 250 هزار دلار یک ملک خریداری کنند. فرد خارجی و خانواده اش ظرف شش ماه حق تابعیت ترکیه را بدست خواهند آورد؛ به عبارت دیگر، هم می‌توانید با خرید ملک در ترکیه سرمایه گذاری سودآوری انجام دهید و هم شهروند ترکیه شوید.

علاوه بر این، با خرید ملک از قیمت 650 هزار لیره به بالا، می‌توانید 3 سال اجازه اقامت برای خود و خانواده خود بگیرید و اگر 5 سال در این ملک بدون وقفه در ترکیه زندگی کنید، حق درخواست تابعیت ترکیه را خواهید داشت. البته توجه به این نکته مهم است که در عرض 5 سال، شما می‌توانید فقط 1 سال در خارج از ترکیه بمانید، هدف در اینجا این است که فرد خارجی در ترکیه زندگی کند.

سخن آخر
خرید ملک در ترکیه یکی از رایج‌ترین روش‌های مهاجرت است. شما با خرید خانه در این کشور علاوه بر اینکه وارد عرصه سرمایه گذاری می‌شود می‌توانید اقامت ترکیه را دریافت کنید. خرید ملک در ترکیه یکی از سریع‌ترین راه‌هایی است که می‌توان به پاسپورت ترکیه دست یافت. پاسپورت ترکیه یکی از معتبرترین پاسپورت‌های دنیا است.

تقریبا می‌توان گفت نزدیک به 4 سال است که شهروندان کشور‌های دیگر می‌توانند با خرید خانه در ترکیه موفق به گرفتن اقامت این کشور شوند. البته در اخذ اقامت بلند مدت ترکیه خرید ملک الزامی می‌باشد مگر در صورتی که فرد موفق به اخذ اقامت یکساله ترکیه شود و بعد از حداقل پنج سال اقامت ممتد در ترکیه برای دریافت اقامت دایم اقدام نماید.

از اینکه تا پایان این مطلب ما را همراهی کردید، سپاس گزارم.
برگرفته از سایت الو اپلای (https://www.aloapply.com)

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد