شانس دوباره صعود سکه چقدر است؟ / پیش‌بینی قیمت طلا امروز 18 بهمن 99

شانس دوباره صعود سکه چقدر است؟ / پیش‌بینی قیمت طلا امروز 18 بهمن 99

قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد روز پنجشنبه 16 بهمن با 13,900 تومان کاهش، یک میلیون و 74 هزار و 400 تومان معامله شد. امروز برای قیمت طلا چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد روز پنجشنبه 16 بهمن با 13,900 تومان کاهش، یک میلیون و 74 هزار و 400 تومان معامله شد. امروز برای قیمت چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

به گفته سید محمود فضل آذر شربیانی، بازرس هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران، این هفته روند نوسان قیمت طلا آزاردهنده نیست. هر چه تولید واکسن کرونا افزایش و یافته‌های علمی دقیق‌تر می‌شود، انس جهانی طلا هم روند نزولی می‌گیرد.

در این مورد دنیای اقتصاد هم نوشت: فلز گرانبهای داخلی هفته گذشته 6 دهم درصد از ارزش خود را از دست داد. روز پنج‌شنبه، سکه 80 هزار تومان افت قیمت را ثبت کرد و به بهای 10 میلیون و 650 هزار تومان رسید. سکه در حالی تا این منطقه قیمتی عقب‌نشینی کرد که یکشنبه هفته گذشته حتی بالای مرز 11میلیون تومانی مورد معامله قرار گرفته بود.

به گفته فعالان، جدا از کاهش قیمت دلار، سکه تحت تاثیر فشار نزولی اونس جهانی بود. طلای جهانی روز پنج‌شنبه تحت فشار فروشندگان بود و در مقطعی حتی به زیر هزار و 800 دلار رفت. معامله‌گران سکه انتظار نداشتند که اونس طلا افت زیادی را تجربه کند. در صورتی که روند بهای اونس طلا افزایشی نشود، کار سکه‌بازان برای برگشت به کانال 11 میلیون تومانی دشوار خواهد بود.

با این حال، به گفته تحلیلگران فنی، در صورتی که فلز گرانبهای داخلی به بالای 10 میلیون و 800 هزار تومان برگردد، شانس دوباره صعود سکه بیشتر خواهد شد. سکه همچنان دارای حباب مثبت است و این مساله در صورت کنار رفتن نگرانی‌ها، می‌تواند قیمت سکه را به سطوح پایین‌تر هدایت کند.

اخبار مرتبط با طلا را در صفحه اختصاصی ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد