راه‌انداز‌ی خط نوسازی و تعمیر کشتی‌هایی‌ 2000 تنی در صدرا تا زمستان امسال

راه‌انداز‌ی خط نوسازی و تعمیر کشتی‌هایی‌ 2000 تنی در صدرا تا زمستان امسال

مدیر کارخانه کشتی‌سازی صدرا‌ گفت: احداث فضای نوسازی و تعمیر کشتی‌هایی با وزن 2000 تن و ایجاد خط تولید آنها در صدرا در دست اقدام است و در سه ماهه سوم سال جاری آماده بهره‌برداری خواهد بود.

‌‌علی ناخدا در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: ‌بررسی جامع مشکلات کارخانه صدرا و مطابقت دادن آن با استانداردهای روز صنعت کشتی‌سازی و همچنین بهره‌گیری از نظرات سازنده مشتریان دولتی و خصوصی و متخصصان باتجربه در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه بهبود وضعیت فعلی از لحاظ تقویت منابع انسانی و تجهیزات و ماشین آلات و افزایش سرعت و کیفیت انجام کارها بوده است، گفت: به همین منظور برنامه‌ریزی دقیقی انجام و اختصاص منابع برای اصلاح زیرساخت ها نیز اقدام شد؛ از جمله اقدامات انجام شده بدین منظور می توان به بتن ریزی، تسطیح سطوح فعالیت‌ و نیز راه اندازی ماشین آلات خدماتی و رفع موانع و ارايه راهکارهای افزایش بهره برداری از زمان مفید‌ اشاره کرد.

مدیر کارخانه کشتی‌سازی صدرا‌ افزود: در حال حاضر سرعت و کیفیت کارها نسبت به گذشته 30 درصد افزایش یافته است، به عنوان مثال در زمینه تعمیر کشتی‌های باربری، شناور باربری یک‌هزارتنی تسنیم در عرض 22 روز تعمیر و بازسازی شد و این در حالی است که این فرایند قرار بود در دو ماه به پایان برسد، همین مساله موجب شد تقاضا برای تعمیر کشتی‌ها در کارخانه کشتی‌سازی بوشهر صدرا افزایش یابد.

ناخدا گفت: بر مبنای برنامه ریزی‌های سه ماهه، 6 ماهه و یک ساله، امید است کارخانه صدرا در رقابت با کشتی‌سازی‌های کشورهای حاشیه خلیج فارس، بتواند موفق باشد.

مدیر کارخانه کشتی‌سازی صدرا‌ با اشاره به برنامه‌ریزی برای افزایش ظرفیت کارخانه صدرا، اظهار کرد: با توجه به محدود فعلی جهت تعمیر و نوسازی کشتی‌ها در کارخانه کشتی‌سازی صدرا در بوشهر و با عنایت به اینکه صنعت کشتی‌سازی به سمت ساخت و تعمیر کشتی‌هایی با بیش از یک‌هزار تن حرکت می‌کند، عملا عدم افزایش ظرفیت کارخانه محدودیت زیادی برای گسترش فعالیت ایجاد می‌کرد، بنابراین ‌پیشنهاد احداث سرسره جدید تعمیر و نوسازی در کارخانه به مدیر عامل‌ داده شد که با موافقت وی و برنامه ریزی صورت گرفته، در نیمه دوم امسال به بهره برداری برسد، با این روش ضمن از بین رفتن محدودیت فعالیت کارخانه از سه چهارم فضای بلااستفاده نیز بهره برداری خواهد شد و نیز برای حداقل 150 نفر از جوانان در استان بوشهر فرصت شغلی ایجاد می شود.

وی ادامه داد: ‌‌در حال حاضر احداث فضای نوسازی و تعمیر کشتی هایی با وزن 2000 تن و ایجاد خط تولید آنها نیز در دست اقدام است و در سه ماهه سوم سال جاری آماده بهره برداری خواهد بود. امیدواریم با این اقدامات بتوانیم در جهت تحقق اهداف متعالی صنعت کشور که نقش استراتژیک مهمی برای ایران اسلامی دارد، قدم برداریم.

بنابراین گزارش کارخانه کشتی‌سازی صدرا در بوشهر ذیل شرکت صدرا به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های قرارگاه سازندگی خاتم‌ با بیش از 50 سال سابقه در زمینه طراحی و نصب سازه های دریایی و ساخت و تعمیر کشتی خدمات ارزنده ای به صنعت دریایی کشور داشته و فعالیت های آن تا سال آینده گسترش چشمگیری خواهد داشت.

پیام/

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد