هشدار مدیرکل منابع طبیعی هرمزگان در خصوص خطر آتش سوزی در مراتع

هشدار مدیرکل منابع طبیعی هرمزگان در خصوص خطر آتش سوزی در مراتع

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیرداری استان هرمزگان هشدار داد: آتش‌ سوزی همانند تهدید جدی در کمین مراتع و جنگل‌های استان است.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، سیدمحمد نورموسوی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیرداری استان هرمزگان در جمع خبرنگاران با اشاره به گرمای هوا در آغاز فصل تابستان در هرمزگان گفت: با توجه به در پیش بودن گرما و خشکی هوا و وجود پوشش علفی و خشک در عرصه‌ های منابع طبیعی، پیشگیری از حریق در عرصه‌ های ملی و طبیعی به عنوان ساده ترین اقدام، نیازمند مشارکت فعال همه مردم با هدف حفاظت از سرمایه‌ های ملی است و در این راستا، بهره برداران و جوامع محلی، گردشگران و عموم مردم از روشن کردن آتش در جنگل‌ ها و مراتع اجتناب کنند.
نورموسوی افزود: طبق بررسی‌ های به عمل آمده، بیشتر حریق های حادث شده در جنگل‌ ها و مراتع استان، در خارج از ساعات کاری اداری و روزهای پایانی هفته و ایام تعطیلات اتفاق می‌ افتد.
این مسيول تاکید کرد: شهرداری ها و دهیاران از آتش زدن زباله ها خودداری، و در صورت اتخاذ این تصمیم با رعایت اقدام های ایمنی، پوشش گیاهی اطراف جایگاه زباله را به عرض مناسب از علوفه و گیاهان خشک پاک کنند.
وی با اشاره به اقدام اشتباه برخی از کشاورزان در آتش زدن بقایای گیاهان در مزرعه های کشاورزی تاکید کرد: آتش زدن درختان جنگلی، بوته‌ها، بقایای گیاهی در مزرعه ها و باغات برابر قانون جرم محسوب می‌شود و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.
موسوی در پایان از عموم مردم هرمزگان خواست گزارش تخریب، تصرف، قطع درختان جنگلی و آتش سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی را به سامانه‌های تلفنی 139 و 1504 اطلاع دهند.
گفتنی است، بیش از یک میلیون و 86 هزار هکتار از زمین های هرمزگان مربوط به جنگل با گونه های کرت، آکاسیا کنار کهور ایرانی، تج و غیره و چهار میلیون و 90 هزار هکتار نیز مراتع است که به شدت نیازمند صیانت و حفاظت است.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد