خبر خوش برای متقاضیان نهضت ملی مسکن

خبر خوش برای متقاضیان نهضت ملی مسکن

با گذشت یک سال از آغاز اجرای طرح نهضت ملی مسکن و تخصیص اراضی برای اجرای این طرح‌ها در شهر‌های مختلف سرعت اجرای...
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

با گذشت یک سال از آغاز اجرای طرح نهضت ملی مسکن و تخصیص اراضی برای اجرای این طرح‌ها در شهر‌های مختلف سرعت اجرای پروژه‌ها افزایش یافته است.

طرح نهضت ملی مسکن در کشور که از پارسال در قالب ساخت 4 میلیون واحد مسکونی کلید خورده، طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی هم اکنون در بسیاری از شهر‌های کشور به مراحل سفت کاری و نازک کاری رسیده است.

یکی از شهر‌های کشور که در آن پروژه‌های نهضت ملی مسکن به پیشرفت‌های خوبی رسیده قزوین است؛ طبق اطلاعات به دست آماده 5 هزار واحد از پروژه‌های نهضت ملی مسکن در قالب پیش ساخته در حال ساخت است که حدود 400 واحد از این پروژه‌ها تا دو ماه آینده تحویل داده می‌شود و طبق اعلام پیمانکاران 5 هزار واحد از این پروژه‌ها ظرف یک سال در قالب پیش ساخته تحویل داده خواهند شد.

پروژه‌های نهضت ملی مسکن در قزوین عبارت است از یک هزار 282 واحد مهرگان قزوین در قالب دو طبقه باکارگزاری ستاد اجرایی فرمان امام خمینی در حال ساخت است همچنین 288 واحد نهضت ملی مسکن هم در قالب سه طبقه با کارگزاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حال اجرا است وپروژه 516 واحدی نهضت ملی مسکن قزیون هم در سه طبقه به صورت قالب تونلی با کارگزاری بنیاد ملی مسکن در حال اجرا است همچنین پروژه 5 هزار واحدی مهرگان قزوین هم در سه طبقه به صورت پیش ساخته که توسط قرارگاه امام حسن مجتبی اقدام به اجرا و ساخت این پروژه‌ها می‌کند.

از 4 میلیون واحد مسکونی نهضت ملی مسکن تا ابتدای تیر عملیات ساخت یک میلیون و 383 هزار و 513 واحد آغاز شده که از این تعداد، 954 هزار و 238 هزار واحد مسکونی در مراحل مختلف پیشرفت فیزیکی و ساخت قرار دارد و تعداد 429 هزار و 275 واحد نیز کلنگ‌زنی شده است.

در بخش تامین زمین، بانک اطلاعات زمین جهت ثبت اطلاعات زمین‌های تامین و شناسايی شده در تمامی شهر‌های کشور برای اجرای برنامه‌های حوزه مسکن ایجاد شد. همچنین تامین زمین به استعداد یک میلیون و 535 هزار و 276 واحد مسکونی تا 12 تیرماه 1401، در 1300 شهر کشور پیگیری و تامین مابقی اراضی موردنیاز از طریق ایجاد شهرک‌ها یا شهر جدید، الحاق زمین به محدوده شهرها، تغییر کاربری اراضی مستعد و استفاده از اراضی مازاد دستگاه‌های دولتی و ... انجام شد. درعین‌حال، پیش‌بینی زیرساخت‌های موردنیاز در زمین‌های تامین شده هم‌زمان با دوره احداث واحد‌های مسکونی نیز انجام شد.

هفتمین دور از ثبت نام نهضت ملی مسکن از 15 تیر آغاز شده و این ثبت نام 17 استان کشور در حال انجام است و طبق اعلام معاونت مسکن وساختمان کشور متقاضیان تا 31 تیر فرصت دارند در این طرح ثبت نام کنند.

امروز هم وزیر راه وشهرسازی اعلام کرد که برنامه‌های بازدید از آخرین وضعیت پروژه‌های نهضت ملی مسکن را برای اصحاب رسانه فراهم خواهد کرد.

 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد