کدام شرکت‌های بورسی سود نقدی تقسیم کردند؟ / اروند 330 تومان سود می‌دهد

کدام شرکت‌های بورسی سود نقدی تقسیم کردند؟ / اروند 330 تومان سود می‌دهد

در روز شنبه مجمع عمومی برخی از نمادهای بورسی انجام شد که در این میان اروند میان سهامدارانش به ازای هر سهم 330 تومان سود تقسیم کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، شنبه 19 تیر 1400 روز برگزاری مجامع عمومی بود. بسیاری از شرکت‌های بورسی در این روز تصمیمات مهمی در خصوص سال مالی 99 گرفتند و سود نقدی تقسیمی میان سهامدارانشان را مشخص کردند. میزان سود نقدی برخی از شرکت‌های بورسی در خبر قبلی تجارت‌نیوز منتشر شد. در این گزارش درباره سود نقدی برخی دیگر از نمادهای بورسی توضیح داده می‌شود.

نمادهای پتروشیمی از جمله نمادهایی هستند که سهامداران آنها را با دیدی بنیادی خریداری می‌کنند چرا که اغلب سود نقدی خوبی نصیب سهامدارانشان می‌کنند. یکی از شرکت‌های پتروشیمی که روز شنبه مجمع عمومی عادی سالیانه خود را برگزار کرد، شرکت پتروشیمی اروند بود که با نماد «اروند» در بورس فعال است. این شرکت در سال مالی 99 توانست 2854 ریال به ازای هر سهم سود محقق کند و نکته جالب اینجاست که سود تقسیمی میان سهامدارانش از این میزان هم بیشتر است. سهامداران اروند می‌توانند منتظر سود 330 تومانی به ازای هر سهم باشند.

شرکت لابراتوارهای سینادارو (دسینا) هم مجمع عمومی عادی سالیانه خود را برگزار کرد. در این مجمع قرار شد سود نقدی 44 تومانی به ازای هر سهم به سهامداران تعلق بگیرد. این سود 30 درصد از سودی است که دسینا در سال مالی 99 به ازای هر سهم محقق کرده است.

دیگر شرکتی که مجمع عمومی خود را برگزار کرد، شرکت مواد ویژه لیا بود. شلیا در سال مالی 99 به ازای هر سهم 955 ریال سود محقق کرد و از این میزان تنها 10 تومان را میان سهامدارانش تقسیم می‌کند.

شرکت سرمایه‌گذاری گروه صنعتی ملی (وملی) هم تصمیمات مجمع عمومی عادی سالیانه خود را در کدال منتشر کرد. بر این اساس سهامداران این شرکت می‌توانند منتظر سود نقدی 76 تومانی باشند. این شرکت در سال مالی 99 حدود 95 تومان سود محقق کرده بود و 80 درصد از آنرا به سهامدارانش می‌دهد.

اما نماد غشهد که در سال گذشته رشد قیمتی چشمگیری را به ثبت رسانده بود در سال مالی 99 توانست سود نقدی 27 تومانی به ازای هر سهم محقق کند و از این میزان هم 25 تومان را میان سهامدارانش تقسیم می‌کند.

البته سهامداران این روزها درگیر نحوه گرفتن سود نقدی سهام خود هستند. در حالی که شرکت‌ها موظف شده‌اند تا سود نقدی سهام را از طریق سامانه سجام پرداخت کنند، اما هنوز شرکت‌های زیادی هستند که به روش‌های قدیمی و از طریق بانک سود نقدی را به سهامدارانشان می‌دهند.

مهمترین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد