مشکلات سرمایه گذاران در مناطق آزاد / دستور کار سازمان منطقه آزاد کیش چه خواهد بود؟

مشکلات سرمایه گذاران در مناطق آزاد / دستور کار سازمان منطقه آزاد کیش چه خواهد بود؟

سیزدهمین نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه گذاری کشور و هشتمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه با حضور جمعی از مسيولان اقتصادی افتتاح شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ امروز دوشنبه هشتم آذرماه 1400، سیزدهمین نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه گذاری کشور و هشتمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی (کیش اینوکس 2021)، با حضور جمعی از کارشناسان و مسيولان اقتصادی، در محل سالن خلیج فارس واقع در مرکز همایش های جزیره کیش برگزار شد. 

کیش اینوکس به عنوان یک رویداد مهم اقتصادی، هر سال در جزیره کیش برگزار می‌شود. 

بیش از 200 شرکت و موسسه دولتی و خصوصی امسال در این همایش حضور دارند. 

محمدرضا نوایی لواسانی، رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در مراسم افتتاحیه کیش اینوکس اظهار کرد: منطقه آزاد منطقه ای است که برای ساخت هر کسب و کار مشروعی با داشتن مهارت و صلاحیت ایجاد شده است. آزاد بودن کسب‌وکارها هدف اصلی این مناطق است. اما طی سالیان گذشته، این امر در اقتصاد ما وارونه شده؛ گاهی برای گرفتن مجوز و راه اندازی کسب‌وکار شرایط سخت تری نسبت به سرزمین اصلی وجود دارد. 

یکی از علت های اصلی آن نیز وجود محدودیت های بوروکراتیک ناشی از سیستم پر پیچ و خم اداری بوده که باعث بروز مشکلاتی از این دست شده است.

لواسانی با اشاره به روش هایی که باعث کندی فرآیند اداری و گاهی ایجاد فساد شده گفت: سرمایه گذاران قادر به مشخص کردن انتهای مسیر خود نیستند و نمی توانند به یک برنامه کسب و کار مشخصی دست پیدا کنند. 

وی افزود: با برطرف شدن مشکلات موجود، رونق و قوت کسب‌وکارها در جزیره کیش ایجاد خواهد شد. 

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش اذعان داشت: در بسیاری حوزه‌ها ایجاد کسب‌وکار در منطقه آزاد کیش از سرزمین اصلی سخت‌تر است. بسیاری از سرمایه‌گذاران جرات ریسک ندارند و اصلاح این روند دستور کاری اصلی ما است. از همین رو قصد داریم شرایطی فراهم کنیم تا سرمایه گذارانی که قصد دارند وارد این منطقه شوند با سهولت وارد شده و زمان خود را روی کسب‌وکار خود بگذارند. 

وی افزود: ایجاد شهر هوشمند، ساماندهی ارزهای دیجیتال، جذب تکنولوژی های جدید از مواردی است که در دستور کار قرار گرفته است. 

این نمایشگاه فرصت‌های زیادی را ایجاد خواهد کرد و سازمان در این دوره نقش خود را بازبینی خواهد کرد.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد