اخطار سازمان بورس به هیات مدیره مجموعه شستا / تقسیم سود قبل از برگزاری مجمع غیرقانونی است!

اخطار سازمان بورس به هیات مدیره مجموعه شستا / تقسیم سود قبل از برگزاری مجمع غیرقانونی است!

سازمان بورس و اوراق بهادار نسبت تغییرات هیات مدیره و درخواست‌های سازمان تامین اجتماعی واکنش نشان داد.

به گزارش اقتصادآنلاین، در نامه سازمان بورس به هیيت مدیره شستا چنین آمده است:

پیرو نامه های شماره 122/88044 و 122/88062 مورخ 1400/05/31 در خصوص لزوم ارايه صورتجلسه هیيت مدیره و سایر مستندات مربوط به عزل مدیرعامل قبلی و تعیین سرپرست برای شرکت، به استحضار می‌رساند؛ تاکنون مدارک مذکور به این سازمان ارايه نگردیده است. همچنین مطابق مفاد دستورالعمل تایید صلاحیت حرفه ای مدیران نهادهای مالی، هر شخص قبل از انتصاب و قبولی سمت مدیر عاملی هر یک از شرکتهای ثبت شده نزد این سازمان به عنوان نهادمالی، موظف به اخذ گواهی تایید صلاحیت از این سازمان می باشد

همچنین مطابق اخبار منتشر شده در خبرگزاری ها مبنی بر عدم ایفای تعهدات شستا برای پرداخت حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی و درخواست سازمان تامین اجتماعی به عنوان سهامدار عمده جهت برکناری وی و تعیین سرپرست برای شرکت، به استحضار می‌رساند؛ تصمیم گیری در خصوص عزل و نصب مدیر عامل مطابق قوانین و مقررات و اساسنامه شرکت از وظایف هیيت مدیره می‌باشد. لذا ضروری است ضمن رعایت قوانین و مقررات، توضیحات کامل به همراه مستندات مربوطه در این خصوص در اسرع وقت به این سازمان ارايه گردد.

شایان ذکر است هر گونه پرداخت بابت سود سهام به سهامداران شرکت قبل از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه و تصویب سود تقسیمی در مجمع مذکور خلاف قوانین و مقررات و غیر قانونی می باشد.

مزید اطلاع، مسيولیت اطلاع رسانی نامناسب شرکت و تصمیم گیری نادرست سرمایه‌گذاران بالقوه و بالفعل بر عهده مدیران شرکت می‌باشد. در این رابطه نظر جنابعالی و مدیران شرکت را در خصوص مسيولیت مدیران در قبال رعایت دقیق قوانین و مقررات به مفاد قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران و دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت های ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار و دستورالعمل انضباطی ناشران پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران جلب می نماید.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد