ماموریت جدید دهقان دهنوی / چه تحولی برای بورس در راه است؟

ماموریت جدید دهقان دهنوی / چه تحولی برای بورس در راه است؟

ريیس سازمان بورس از ماموریت جدید این سازمان در راستای آموزش خبر داد و از تحولی جدید در این عرصه سخن گفت. اما دقیقا قرار است چه اتفاقی بیفتد؟

به گزارش تجارت‌نیوز، ريیس سازمان بورس از ماموریت جدید این سازمان در راستای آموزش خبر داد و از تحولی جدید در این عرصه سخن گفت. اما دقیقا قرار است چه اتفاقی بیفتد؟

محمدعلی دهقان دهنوی، از تحول بزرگ فرهنگی آموزشی بازار سرمایه خبر داد و گفت: تحول فرهنگی آموزشی بازار سرمایه ماموریت جدید بورس است.

وی با اشاره به طرح تحول فرهنگ سازی و آموزش، به عنوان ماموریت کلیدی شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس خاطرنشان کرد: توسعه سواد مالی در کشور مسيولیت اجتماعی سازمان بورس و نهادهای مالی است؛ البته در این بخش قصد رقابت با موسسات آموزشی خصوصی را نداریم بلکه هدف ما ارتقای آموزش و سواد مالی است؛ به نحوی که مفاهیم و آموزه‌های بورسی به مدارس و کتاب‌های درسی و محیط خانواده‌ها راه یابد.

ريیس سازمان بورس و اوراق بهادار، فرهنگ سازی در بازار سرمایه را همچنان نیازمند تقویت دانست و گفت: در سال‌های اخیر میلیون‌ها نفر به بازار سرمایه پیوسته اند که شاید در گام اول الفبای بورس را ندانند اما با رویکرد آموزش محور می‌توان انتظارات و باورهای غلط در این بازار را اصلاح کرد.

دهقان دهنوی با بیان اینکه تمرکز آموزش‌ها باید مشوق استفاده از خدمات سبدگردان ها، شرکت‌های مشاوره سرمایه گذاری و صندوق‌ها باشد افزود: البته در موضوع آموزش قصد رقابت با موسسات آموزشی خصوصی را نداریم بلکه هدف ما ارتقای آموزش و سواد مالی است؛ به نحوی که مفاهیم و آموزه‌های بورسی به مدارس و کتاب‌های درسی و محیط خانواده‌ها راه یابد.

ريیس سازمان بورس و اوراق بهادار تاکید کرد: در ارزیابی نهایی برای ما مهم این است که بازار سرمایه تا چه حد به تولید، اشتغال و سرمایه گذاری در کشور کمک کرده است و شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس، با کمک به فرهنگ سازی و آموزش نقشی بسزایی در نیل به این اهداف ایفا می‌کند.

آخرین اخبار بازار سهام را از صفحه بورس دنبال کنید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد