افت قیمت بیت کوین با بررسی لایحه اصلاحات زیرساختی ایالات متحده

افت قیمت بیت کوین با بررسی لایحه اصلاحات زیرساختی ایالات متحده

پس از ثبت 10 کندل روزانه سبز متوالی برای بیت کوین (BTC)، قیمت ارز دیجیتال برتر جهان با اصلاح روبه‌رو شد و بار دیگر به سطوح کمتر از 40 هزار دلار سقوط کرد.

به گزارش بورس نیوز، پس از ثبت 10 کندل روزانه سبز متوالی برای بیت کوین (BTC)، قیمت ارز دیجیتال برتر جهان با اصلاح روبه‌رو شد و بار دیگر به سطوح کمتر از 40 هزار دلار سقوط کرد.


  • بیشتر بخوانید: ضرر 23 میلیون دلاری تسلا از سرمایه گذاری در بیت کوین

به عقیده برخی از تحلیلگران، افزایش فشار فروشندگان و افت قیمت بیت کوین به دلیل بررسی لایحه بهسازی زیرساخت‌های ایالات متحده در مجلس سنای این کشور بوده است.

در روز‌های اخیر، لایحه جدیدی در مجلس سنای ایالات متحده در دست بررسی بوده که به موجب آن، دولت آمریکا قصد دارد بخشی از هزینه توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل و شبکه برق‌رسانی این کشور را با اعمال مالیات بر بخش ارز‌های دیجیتال تامین کند.

بر اساس این لایحه که عمدتا مربوط به جاده‌ها و پل‌ها و به عبارتی زیرساخت‌های این کشور است، دولت قصد دارد با تحت فشار قرار دادن کارگزاری‌های رمزارزی، 28 میلیارد دلار از سرمایه مورد نیاز خود را جمع‌آوری کند.

در نسخه اولیه این لایحه، اصطلاح کارگزاری به تمامی کسب و کار‌های مرتبط با ارز‌های دیجیتال اطلاق شده بود. در واقع، این تعریف بسیار گسترده بوده و می‌توانست تقریبا برای همه فعالان اقتصادی در صنعت ارز‌های دیجیتال ایالات متحده اعمال شود. با این حال، نسخه به‌روز شده این لایحه که روز یکشنبه منتشر شد، تعریف کارگزاری را تنها به افراد و نهاد‌هایی محدوده کرده که خدمات انتقال دارایی‌های دیجیتال را ارايه می‌دهند.

به گفته تحلیلگران، این طرح با ایجاد ترس، تردید و عدم اطمینان زیاد در بازار، باعث شده که معامله‌گران وجوه خود را از پلتفرم‌های رمزارزی خارج کنند و این امر، موجب کاهش نقدینگی و بی‌ثباتی در قیمت‌ها شده است.

از سوی دیگر، بانک مرکزی چین با انتشار بیانیه‌ای در روز شنبه 31 ژويیه، اعلام کرد که فشار حداکثری این بانک بر حوزه معاملات ارز‌های دیجیتال همچنان ادامه خواهد داشت. این موضوع نیز می‌تواند یکی از دلایل سقوط قیمت بیت کوین باشد.

ارزش کل بازار ارز‌های دیجیتال با 3٫12 درصد افت نسبت به 24 ساعت گذشته، به 1٫55 تریلیون دلار رسیده و میزان تسلط بیت کوین بر بازار نیز برابر با 47٫76 درصد گزارش شده است.

آخرین اخبار بورس و اقتصاد