پذیرش سرخابی‌ها در فرابورس منوط به تکمیل اطلاعات است

پذیرش سرخابی‌ها در فرابورس منوط به تکمیل اطلاعات است

مدیر ارتباطات فرابورس ایران، آخرین وضعیت پذیرش دو تیم استقلال و پرسپولیس را تشریح و بر این موضوع تاکید کرد که هواداران دو تیم باید توجه داشته باشند سهام داری با...

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، مبینا بنی اسدی از برگزاری جلسه معارفه پرسپولیس در چند روز گذشته به صورت آنلاین خبر داد و افزود: روز گذشته هم جلسه معارفه استقلال به صورت آنلاین برگزار شد و طی این جلسات آشنایی مدیریت و مجموعه پذیرش فرابورس با وضعیت دو شرکت اتفاق افتاد. در این جلسات مواردی نسبت به وضعیت صورت های مالی در مورد اینکه اطلاعات به روز رسانی‌نشده بودند، مطرح و قرار شد دو شرکت اطلاعات به‌ روز رسانی‌شده را طی روزهای آینده در اختیار فرابورس قرار دهند.

وی ادامه داد: فرایند پذیرش هر شرکت در بورس و فرابورس بستگی به روند طی شدن این اصلاحات مورد نیاز در خود شرکت است. هرچه سریع‌تر بتوانند خود را با ساختار پذیرش تطبیق دهند، این فرایند زودتر اتفاق می‌افتد.

مدیر ارتباطات فرابورس ایران با تاکید بر اینکه موضوع اصلاح ساختارهای این دو تیم تا حد زیادی انجام شده و تغییر اصلاح ساختاری قابل مشاهده است، گفت: اینکه در نهایت پذیرش خواهند شد یا نه منوط به اطلاعاتی است که طی روزهای آینده در اختیار فرابورس قرار می‌دهند. درواقع باید اطلاعات را تکمیل کنند و دوباره در هیات پذیرش مطرح شوند.

بنی اسدی به این پرسش که آیا صورت‌های مالی دو تیم امکان پذیرش را به آن‌ها می‌دهد، پاسخ داد: بازارهای متنوعی در فرابورس وجود دارد. بازار اول، بازار دوم و بازار پایه. شرکت‌ها باتوجه به شرایطی که دارند، یا در بازار اول و دوم پذیرش می‌شوند و یا در بازار پایه درج خواهند شد. باید باتوجه به اطلاعاتی که در اختیار فرابورس قرار می‌دهند، بررسی شود که شرایط کدام بازار را احراز می‌کنند.

وی همچنین به این سوال که آیا با توجه به هواداران میلیونی دو تیم و علاقه هواداران به حمایت از تیم‌ها از طریق خرید سهام و با توجه به بدهی‌های دو باشگاه، سرمایه مردم به خطر نخواهد افتاد، پاسخ داد:  درکل وضعیت خصوصی‌سازی از طریق بازار سرمایه در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه‌های ورزشی و فرهنگی اتفاق خوبی است که باید در هر کشوری رخ دهد. تیم‌های بورسی زیادی در دنیا وجود دارند که سهامشان در بازار سرمایه عرضه می‌شود و این اقدام باید در ایران از جایی آغاز شود.

مدیر ارتباطات فرابورس ایران تاکید کرد: تعریف سهامدار با هوادار فرق دارد. باید این تفکیک صورت بگیرد. تاکنون هم شاهد فضای احساسی در بازار سرمایه بودیم. برخی رشدها و نزول‌ها در بازار سرمایه صرفا احساسی بوده‌اند. هواداران باید بدانند وضعیت سهامداری متفاوت است.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد