سازوکار جدید کنترل قیمت در فرودگاه‌ها/ نرخ اجناس در غرفه‌های فرودگاهی یکسان می‌شود

سازوکار جدید کنترل قیمت در فرودگاه‌ها/ نرخ اجناس در غرفه‌های فرودگاهی یکسان می‌شود

صنعتایرنا نوشت:به گفته مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها به طور معمول قمیت اجناس در غرفه‌های فرودگاه‌ها 20 درصد گران‌تر است، اما شرکت فرودگاه‌ها به دنبال این است که همین مقدار افزایش قیمت نیز کنترل شود.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از تلاش برای کنترل قیمت اجناس در غرفه‌های فرودگاهی با ایجاد «صندق فروش متمرکز» خبر داد تا قیمت‌ها در همه فرودگاه‌های کشور یکسان شود و گفت: سعی داریم با نصب دوربین در غرفه‌های ترمینال‌های کشور، قیمت‌ها را کنترل کنیم.

«حمیدرضا سیدی» در مورد تمهیدات انجام شده از طرف شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشوری در ایام ماه مباک رمضان در فرودگاه‌های کشور، افزود: پذیرایی از روزه داران در همه فرودگاه‌ها در این ایام پیش بینی شده است و فعالیت رستوران‌ها و غرفه‌ها در زمان افطار آغاز می‌شود و از لحاظ بهداشتی نیز نظارت‌ها در جریان است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها درباره نرخ اجناس موجود در غرفه‌های فرودگاهی، گفت: اماکن فرودگاهی از طریق مزایده و با قیمت کارشناسی به پیمانکار واگذار می‌شود؛ بنابراین اجاره اماکن در فرآیند مزایده گران‌تر می‌شود احتمال اینکه برخی از اجناس خارجی افزایش قیمت نسبت به مناطق اطراف داشته باشند وجود دارد، اما در عین‌حال کنترل بر قیمت‌ها نیز وجود دارد.

وی اظهار داشت: به دنبال این هستیم که صندوق فروش متمرکزی را ایجاد کنیم تا قیمت‌ها در همه فرودگاه‌های کشور واحد باشد که این طرح هم اکنون به صورت پایلوت در فرودگاه اصفهان اجرایی شده است.

سیدی تاکید کرد: سعی داریم که با نصب دوربین‌هایی در غرفه‌های ترمینال‌های کشور قیمت‌ها را کنترل کنیم به عبارتی نرخ اجناس به گونه‌ای متعادل باشد که نه فروشنده و نه خریدار متضرر نشوند و قابل توجیه باشد.

به گفته مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها به طور معمول قمیت اجناس در غرفه‌های فرودگاه‌ها 20 درصد گران‌تر است، اما شرکت فرودگاه‌ها به دنبال این است که همین مقدار افزایش قیمت نیز کنترل شود.

سیدی گفت: ما در تلاش هستیم تا کیفیت خدمات هوایی و فرودگاهی به مسافران را افزایش دهیم تا جایی که در تعطیلات نوروز همه کارکنان حوزه عملیاتی فرودگاه‌ها پای کار هستند تا اوقات با نشاط تری برای هموطنان و مسافران کشورمان رقم بزنند.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها تصریح کرد: مسافران، خانواده و هموطنان ما هستند و همه کارکنان فرودگاه‌ها از بخش‌های مختلف به دنبال این هستند تا رضایت هموطنان را جلب و در خدمت آنان باشند. بعید است که کارمندی نسبت به دغدغه مسافرات بی‌تفاوت باشد و اگر مردم احساس کردند که در فرودگاه‌ها بی‌توجهی و کم‌وکاستی وجود دارد، از مسافران می‌خواهیم شکایات و پیشنهادهای خود را ثبت کرده، اما در عین‌حال وضعیت و شرایط صنعت هواپیمایی را نیز درک کنند.

بیشتر بخوانید:

  • وزیر راه و شهرسازی خبر داد؛توسعه ناوگان حمل و نقل در سال 1402

35217

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد