متقاضیان دریافت وام ازدواج در 1402 بخوانند

متقاضیان دریافت وام ازدواج در 1402 بخوانند

طبق آخرین بخشنامه ابلاغ شده از سوی بانک مرکزی درباره شرایط دریافت وام ازدواج، هر یک از زوجین 180 میلیون تومان وام...
دوشنبه گذشته (هفتم فروردین ماه)، بانک مرکزی در بخشنامه‌ای درباره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج را مطابق قانون بودجه سال جاری به شبکه بانکی ابلاغ کرد. بر اساس این بخشنامه و مطابق قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، شرایط دریافت وام ازدواج برای زوجینی که تاریخ ازدواج آن‌ها از یکم فروردین ماه سال 1398 به بعد بوده، به شرح زیر است:

مبلغ این تسهیلات برای هر یک از این زوجین 180 میلیون تومان و برای زوج‌های با سن کمتر از 25 سال و زوجه‌های زیر 23 سال 220 میلیون تومان است. همچنین دوره بازپرداخت این وام 10 ساله قید شده است.

بانک مرکزی در این بخشنامه تخطی از هر یک از بندهای این بخشنامه را مصداق تخلف عنوان و اعلام کرده که چنین مواردی در مراجع ذیصلاح قابل پیگیری است.

شرایط دریافت وام ازدواج به گونه‌ای که از حکم موضوع ماده (10) قانون خدمت وظیفه عمومی مستثنی شده است یعنی اگر شما مشمول خدمت سربازی هم باشید می‌توانید این وام را دریافت کنید و هیچ کدام از شعب بانکی نمی‌توانند از شما درخواست کنند که برای پرداخت این تسهیلات باید تکلیف وضعیت خدمت سربازی تان را مشخص کنید.

همچنین بر اساس ماده (50) قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران، افراد مندرج در قانون مذکور مشمول اخذ قرض‌الحسنه ازدواج به میزان دو برابر افراد عادی هستند.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد