اقدام سریع دولت درباره مستمری بازنشستگان

اقدام سریع دولت درباره مستمری بازنشستگان

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به نظر هیيت تطبیق مجلس درباره تعیین حداقل مستمری بازنشستگان گفت: دولت هر چه سریعتر ایراد قانونی را رفع و تصمیم لازم را اتخاذ کند.

بورس نیوز: محمد باقر قالیباف، ريیس مجلس شورای اسلامی در ادامه نطق پیش از دستور خود ضمن گرامیداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان اظهار کرد: مجلس یازدهم از زمان آغاز به کار، رسیدگی به مطالبات بازنشستگان را در چارچوب وظایف و اختیارات خود در دستور کار قرار داده است.

وی افزود: از مهم‌ترین اقدامات مجلس در راستای پاسخ به مطالبات به حق بخشی از بازنشستگان عزیز و ارجمند، تعیین تکلیف وضعیت همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بود که با پیگیری‌های ویژه مجلس پس از سال‌ها به نتیجه رسید.

وی ادامه داد: همچنین در بودجه 1401 نیز، قریب به 100 هزار میلیارد تومان برای استمرار همسان‌سازی و متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، کشوری و لشکری در نظر گرفته شد.

رییس مجلس خاطرنشان کرد: با توجه به اهتمام ویژه دولت در پیگیری مطالبات بازنشستگان و با توجه به نظر هیيت تطبیق مجلس درباره «تعیین حداقل مستمری بازنشستگی، از کارافتادگی و بازماندگان در سال 1401»، ضروری است دولت محترم هر چه سریعتر نسبت به رفع ایراد قانونی و اتخاذ تصمیم لازم برای رفع دغدغه‌های بازنشستگان مبادرت ورزد.

آخرین اخبار بورس و اقتصاد