تمدید ثبت‌نام تسهیلات کرونایی برای 14 گروه شغلی

تمدید ثبت‌نام تسهیلات کرونایی برای 14 گروه شغلی

اتاق اصناف ایران در اطلاعیه‌ای از تمدید مهلت ثبت نام تسهیلات 12 درصدی برای 14گروه شغلی و همچنین تالارداران خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

فعالان 14 گروه از مشاغل اعم از صنفی و غیر صنفی (شامل 850 زیر رسته) می‌توانند تا پایان آذر 1400 با مراجعه به سامانه کارا به نشانی kara.mcls.gov.  ir نسبت به ثبت نام تسهیلات 12 درصدی ثبت نام کنند.

مهلت این ثبت‌نام پیش‌تر تا پایان شهریور بود که 3 ماه تمدید شد.

بر این اساس به تعداد کارکنان واحد‌های ثبت نام شده، اعم از بیمه شده و بیمه نشده، مبلغ 12 تا 16 میلیون تومان وام 12 درصد، با باز پرداخت 22 ماهه اقساط و 2 ماه تنفس (مجموعا 24 ماه) تعلق می‌گیرد.

اتاق اصناف ایران در این اطلاعیه افزود: ستاد ملی مقابله با کرونا به پیشنهاد اتاق اصناف ایران و به موجب خسارت سنگین تالارداران طی 19 ماهه شیوع کرونا و تعطیلی‌های مکرر این صنف، تسهیلات ویژه‌ای به تالار‌ها و باغ- تالار‌ها اختصاص داد که بر اساس متراژ آن‌ها تعیین و تایید خواهد شد. براین اساس، تالارداران و دارندگان باغ- تالار با مراجعه به اتحادیه مربوط در شهرستان خود ثبت‌نام اولیه را انجام خواهد داد و پس از بازرسی اتحادیه، میزان تسهیلات از 150 تا 450 میلیون تومان تعیین و فهرست آن‌ها توسط اتحادیه و اتاق شهرستان در سایت ایرانیان اصناف ثبت خواهد شد.

بر اساس هماهنگی به عمل آمده توسط اتاق اصناف ایران، مهلت ارسال این فهرست تا پایان مهر 1400 تمدید شد، لذا آن دسته از اتحادیه‌هایی که فهرست خود را ارسال کرده، اما تالار جامانده‌ای دارند، لازم است نسبت به ارسال فهرست تکمیلی اقدام کنند و آن دسته از شهر‌هایی که هنوز این فهرست را ارسال نکرده‌اند ملزم هستند تا در مهلت داده شده، از طریق اتاق اصناف شهرستان فایل لیست تالارداران را در سامانه ایرانیان اصناف بارگذاری کنند.

 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد