تحلیل تکنیکال دو نماد بورسی | حکشتی در حال تشکیل کف دو قلو است؟ | روند صعودی در حتاید متوقف می شود؟

تحلیل تکنیکال دو نماد بورسی | حکشتی در حال تشکیل کف دو قلو است؟ | روند صعودی در حتاید متوقف می شود؟

امروز جمعه 19 فروردین ماه 1401 به درخواست کاربران سایت نبض بورس دو نماد از گروه حمل و نقل به لحاظ تکنیکالی مورد بررسی قرار گرفتند. حتاید و حکشتی چه مسیری را طی خواهند کرد؟

به گزارش نبض بورس، امروز جمعه 19 فروردین ماه 1401 به درخواست کاربران سایت نبض بورس دو نماد از گروه حمل و نقل به لحاظ تکنیکالی مورد بررسی قرار گرفتند. حتاید و حکشتی چه مسیری را طی خواهند کرد؟

شایان ذکر است که تحلیل دو نماد حکشتی و حتاید به هیچ عنوان سیگنالی برای خرید و فروش آن‌ها نیست و صرفا یک پیش بینی از روند احتمالی آن‌ها در روز‌های آینده بورس است.  

حکشتی در حال تشکیل کف دو قلو است؟
 
 

حکشتی بالاخره موفق به برگشت از کف قیمتی قبلی در نزدیکی 1,250 تومان شده است و به نظر می‌رسد که بعد از رشد اخیر نیاز به اندکی استراحت داشته باشد. سهم در حال تشکیل یک الگوی هارمونیک بصورت کف دو قلو می‌باشد. در صورت تايید این الگو که لازمه آن عبور قیمت از خط روند نزولی در نمودار قیمت حوالی 1700 تومان می‌باشد، قیمت می‌تواند به اهداف بالاتری در 3000 تومان روی فیبوی 0.61 اصلاح اخیر به عنوان یکی از از اهداف الگو برسد.

روند صعودی در اندیکاتور RSI به خوبی عمل کرده است و همین امر در کنار افت بیشتر قیمت سبب بوجود آمدن یک واگرایی مثبت میان نمودار قیمت و اندیکاتور RSI شده است که امیدواری برای رشد قیمت را فراهم کرده است.

خط روند نزولی در نمودار قیمت شکسته شده است که سیگنال ادامه رشد در سهم را برای ماه‌های پیش رو می‌دهد.

خلاصه تحلیل تکنیکال حکشتی

حمایت اول: 1,450 تومان
حمایت دوم: 1,230 تومان
نوع حمایت: حمایت هندسی
نوع الگو: الگوی W
وضعیت اندیکاتور RSI: روند صعودی RSI همچنان محفوظ است
واگرایی: واگرایی مثبت میان نمودار قیمت و RSI
مقاومت اول: 1,700 تومان
مقاومت دوم: 3,000 تومان

روند صعودی در حتاید متوقف می شود؟
 
 

حتاید اخیرا و طی چند ماه گذشته موفق به تشکیل یک روند صعودی در نمودار قیمت شده است. رشد اخیر سهم تا محدوده‌ی فیبوی 0.61 اصلاح اخیر روی 600 تومان بوده است و بیشتر از آن فعلا روند سهم متوقف شده است. روند صعودی در اندیکاتور RSI نیز متناسب با نمودار قیمت شکل گرفته است که به نظر می‌رسد خط روند صعودی در RSI دارد از دست می‌رود. اگر این اتفاق محقق شود باید گفت که اصلاح قیمتی در نمودار قیمت نیز ادامه دار خواهد بود. حمایت سهم در گام اول روی 520 تومان و در گام دوم روی 455 تومان در محدوده‌ی فیبوی 0.23 اصلاح اخیر قرار دارد.

خلاصه تحلیل تکنیکال حتاید

حمایت اول: 525 تومان
حمایت دوم: 455 تومان
نوع حمایت: حمایت هندسی
وضعیت اندیکاتور RSI: روند صعودی RSI در حال شکست است
مقاومت اول: 590 تومان
مقاومت دوم: 730 تومان

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد