عملیات عمق سنجی محدوده ساحلی کوه مبارک آغاز شد

عملیات عمق سنجی محدوده ساحلی کوه مبارک آغاز شد

ایلنا: مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از آغاز عملیات عمق سنجی محدوده ساحلی کوه مبارک با هدف احداث بندر بزرگ شرق هرمزگان(مجتمع بندری مکران) خبر داد.

به گزارش ایلنا از وزارت راه و شهرسازی، حسین‌ عباس‌نژاد مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در این رابطه اظهار کرد: کار جمع‌آوری داده‌های پایه در محدوده ساحلی کوه مبارک توسط یکی از شرکت‌های مهندسی بندر شهید رجایی از 14 اسفندماه آغاز شده است.  

وی ادامه داد: طرح جمع‌آوری و تکــمیل داده‌های پایه در محدوده ساحلی کوه مبارک جهت احداث بندر بزرگ شرق هرمزگان و استخراج داده‌های عمق‌سنجی به عنوان پایه‌ای‌ترین عامل موثر در شبیه‌سازی‌های ریاضی و پارامترهای دریایی و همچنین طراحی و ساخت سازه‌های دریایی و توسعه سواحل آغاز شده است.  

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به اینکه توسعه دریایی بدون شناخت پهنه های آبی و هیدروگرافی ممکن نیست، گفت: در حوزه ایجاد بندر نیاز به بررسی‌های لازم دریایی، هیدروگرافی و رسوب گذاری است به همین منظور  عملیات هیدروگرافی در محدوده‌های محدوده ساحلی کوه مبارک به طول 180 و 950 کیلومتر انجام می‌شود.  

عباس‌نژاد در ادامه سخنان خود کاپوتاژ موادمعدنی، بانکرینگ سوخت و ارايه خدمات فنی مهندسی را از مهم‌ترین فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بندرهای شرق هرمزگان عنوان کرد و افزود: در حوالی کوه مبارک واقع در شرق استان هرمزگان مطالعات اولیه برای احداث یک بندر بزرگ در حال انجام بوده و همین‌طور زمین استحصال شده و آماده برای احداث یک بندر بزرگ است. 

به گزارش اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان وی با بیان اینکه سواحل مکران به لحاظ موقعیت جغرافیایی و راهبردی در جذب بازارهای بین المللی و توسعه اقتصاد دریامحور نقش کلیدی دارد، بیان کرد: بندر جاسک از نظر احداث پایانه نفتی کوه مبارک و نیاز به عملیات راهبری کشتی‌های نفتکش و ارايه خدمات فنی به شناورهای سبک و سنگین از جایگاه ممتازی در قلب سواحل مکران برخوردار است.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد