عملکرد پرچمداران بانکی زیر ذره بین / رفت و برگشت معاملات به زیان سهامداران بانکی تمام شد

عملکرد پرچمداران بانکی زیر ذره بین / رفت و برگشت معاملات به زیان سهامداران بانکی تمام شد

در معاملات بورس امروز نمادهای بانکی، با افت قیمت همراه شدندو همچنین شاخص این صنعت با افت 59واحدی عدد هفت هزار و 232واحد را رقم زد.

برای آگاهی از آخرین اخبار بورس اوراق بهادار تهران اینجا کلیک کنید

اقتصادآنلاینهانا پاکمند؛ در نوزدهمین روز از تیر ماه 1400، شاخص گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری، 59واحد، معادل 0.81درصد افت کرد و عدد هفت هزار و 232واحد را رقم زد. با جابجایی حدود 470میلیون برگه سهم نمادهای بانکی، مجموع ارزش معاملات نمادهای این گروه به بیش از 180میلیارد تومان رسید. همچنین نمادهای این گروه در مجموع شاهد خروج پول 26میلیارد تومانی بودند.

انتظار ادامه زیان در وپاسار

بانک پاسارگاد(وپاسار) پس از معاملاتی متعادل در محدوده مثبت، با 0.07درصد رشد، عدد 15,220ریال برای قیمت آخرین معامله رقم زد. همچنین قیمت پایانی این نماد به رقم 15,220ریال رسید که نسبت به روز گذشته 0.07درصد افزایش یافته است. سهامداران وپاسار با جابجایی حدود 27میلیون برگه سهم، معاملاتی به ارزش حدود 41میلیارد تومان را رقم زدند. همچنین اشخاص حقیقی خریدار 57درصد و فروشنده 43درصد برگه سهم‌های «وپاسار» بودند. از طرفی کدهای حقوقی 33درصد سفارشات خرید و 67درصد سفارشات فروش را ثبت کردند. 

برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید

رنج معاملات منفی در وبصادر

بانک صادرات (وبصادر) در معاملات امروز روندی پر نوسان را تجربه کرد و با افت قیمت همراه شد. قیمت آخرین معامله وبصادر، پس از 2.02درصد افت، به 2,178ریال رسید. به این ترتیب سهام بانک صادرات معاملات روز آتی خود را با 2.43درصد افت، در قیمت 2,169ریال آغاز خواهد کرد. ارزش معاملات امروز «وبصادر» بیش از 16میلیارد تومان بود. همچنین حدود  74میلیون برگه سهم این نماد خرید و فروش شد که 88درصد از سهام بانک صادرات را حقیقی‌ها و 12درصد را حقوقی‌ها خریداری کردند. از طرف دیگر 98درصد از سهام این بانک را اشخاص حقیقی و دو درصد را کدهای حقوقی به فروش رساندند.

افت سه درصدی وپارس در اولین روز هفته

بانک پارسیان (وپارس) نیز در بیشتر دقایق معاملات امروز، با افت قیمت معامله شد و پس از نوسانات زیاد در نیمه دوم معاملات، در نهایت با 2.77درصد افت، عدد 2,671ریال را برای قیمت آخرین معامله ثبت کرد. قیمت پایانی وپارس نیز پس از افت 1.6درصدی به 2703ریال رسید. سهامداران بانک پارسیان با معاملاتی به ارزش حدود 14میلیارد تومان، 50میلیون برگه سهم این نماد را خرید و فروش کردند. حقیقی‌ها 83درصد سفارشات خرید و حقوقی‌ها 17درصد آن‌ها را ثبت کردند. در سوی دیگر بازار نیز اشخاص حقیقی دست بالاتر را داشتند و 99درصد سفارشات فروش را ثبت کردند و کدهای حقوقی، سهم یک درصدی از فروش برگه سهم‌های وپارس داشتند.

 لازم به ذکر است سهام بانک ملت (وبملت)، از دیگر نمادهای بزرگ بانکی در پایان معاملات امروز افت 2.29درصدی را رقم زد و بانک تجارت (وتجارت) 0.34درصد افت کرد.

  

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد