افزایش 12 درصدی مصرف گاز در کشور

افزایش 12 درصدی مصرف گاز در کشور

وزیر نفت با حضور در مرکز دیسپاچینگ شرکت ملی گاز ایران گفت: امسال مصرف گاز در بخش خانگی، صنایع و نیروگاهی 10 تا 12 درصد افزایش داشته است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
آقای سیدجواد اوجی در این بازدید که با همراهی مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران همراه بود با اشاره به سرمای هوا و افزایش مصرف گاز در کشور، از آمادگی شرکت ملی گاز برای تامین گاز مصرفی منازل مسکونی، ادارات و صنایع خبر داد و گفت: با توجه به اینکه پیش بینی‌های سازمان هواشناسی کشور، حاکی از کاهش مجدد دما در کشور است، قطعا میزان مصرف خانگی افزایش خواهد یافت.
وزیر نفت افزود: به همین علت از مصرف کنندگان بخش خانگی تقاضا می‌کنیم برای مواجه نشدن با قطعی گاز، در مصرف خود صرفه جویی کرده و دمای منازل خود را بین 18 تا 19 درجه سانتیگراد تنظیم کنند تا دیگر هموطنان هم بتوانند از نعمت گاز بهره‌مند شوند.
وی میزان مصرف گاز روزانه را امروز 490 میلیون مترمکعب اعلام کرد و گفت: مصرف گاز سال گذشته در چنین روزی حدود 350 میلیون متر مکعب بود که نشان دهنده افزایش 140 میلیون متر مکعبی مصرف در بخش خانگی است.
اوجی همچنین با اشاره به برنامه‌های وزارت نفت برای توسعه ظرفیت‌های میادین گازی کشور، گفت: قطعا اجرای این طرح‌ها و به مدار تولید رسیدن این میادین، دو تا سه سال زمان نیاز دارد و بنابراین باید مردم صرفه جویی در مصرف و استفاده بهینه را در دستور کار خود قرار دهند.
وزیر نفت همچنین با بیان اینکه 50 درصد گاز کشور را 25 درصد مشترکان استفاده می‌کنند و تاکید بر اینکه وزارت نفت برنامه‌ای برای افزایش گاز بها ندارد گفت: بر اساس مصوبه اخیر دولت، مشترکان پرمصرف بخش خانگی جریمه‌های سنگینی خواهند شد بنابراین از این مشترکان تقاضا داریم مصرف خود را متعادل کنند تا مشمول جریمه نشوند و در صورت جریمه، از خادمان خود در وزارت نفت گلایه نداشته باشند.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد