حضور مشاوران خارجی و ایرانی برای ترمیم تونل دریاچه ارومیه

حضور مشاوران خارجی و ایرانی برای ترمیم تونل دریاچه ارومیه

ایلنا: مدیرعامل شرکت آب و نیرو در خصوص تونل انتقال آب به دریاچه ارومیه، گفت: آبگیری زودتر از موعد در مدیریت سابق وزارت نیرو در سال‌های گذشته باعث ترک‌خوردگی‌های...

به گزارش ایلنا از وزارت نیرو،"کریم شیبانی یکتا" در خصوص اهداف، روند ساخت و اجرای سامانه تونل انتقال آب از سد کانی سیب به دریاچه ارومیه گفت: عملیات اجرایی تونل از چندین سال قبل شروع شده و حفاری این تونل 36 کیلومتری در تابستان سال گذشته به اتمام رسید ولی اتمام حفاری به معنای اتمام کار تونل نیست و بخشی از اقدامات پایانی تونل باقی‌مانده است.

وی با اشاره به سختی‌های کار در این طرح افزود: در حدود 2 کیلومتر از این تونل با سازند آبرفتی مواجه شدیم که به‌رغم تمهیدات خوبی که پیمانکار دیده بود ولی متاسفانه در 700 متر از تونل دچار ترک خوردگی‌ها و آسیب دیدگی‌هایی شدیم که قطعا قبل از بهره برداری این آسیب دیدگی‌ها باید مرمت شود.

شیبانی افزود: شتاب زدگی در مطالعات و آبگیری زودتر از موعد تونل انتقال آب به دریاچه ارومیه، سبب بروز ترک خوردگی‌های متعدد در این تونل شده است.

وی با تاکید بر لزوم دقت در رفع این مشکل گفت: به شیوه‌های مختلف و با بکارگیری مشاور ایرانی و خارجی و همچین دعوت از شرکت‌های دانش بنیان، تعمیرات تونل انتقال آب آغاز شده است

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد