وام فوری 100 میلیونی با سود کم برای سربازان | پرداخت وام فوری ريیسی برای این سربازان

وام فوری 100 میلیونی با سود کم برای سربازان | پرداخت وام فوری ريیسی برای این سربازان

فرمانده قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیرو‌های مسلح از پرداخت وام 100 میلیون تومانی تسهیلات قرض‌الحسنه...
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

حدود شش ماه از تصویب وام فوری 200 میلیون تومانی مسکن روستایی با نرخ سود 5 درصد در شورای عالی مسکن با حضور رییس جمهور می‌گذرد. اما از آن زمان تا کنون هنوز سازمان برنامه و بودجه ضمانت‌نامه پرداخت مابه التفاوت سود تسهیلات تا 18 درصد را ارایه نکرده است. در واقع این سازمان باید تضمین دهد که 13 درصد از سود این وام فوری  توسط دولت پرداخت خواهد شد. وام فوری گرفتن یکی از راه هایی است که از گذشته برای کمک به هزینه های زندگی گرفته می شده. امروزه شرایط گرفتن وام فوری در هر بخشی متفاوت است.از این وام ها می توان به وام فوری مسکن ،ازدواج ،درمان و غیره اشاره کرد.متقاضیان هر کدام از این وام ها با ارايه مدارک خاص میتوانند به بانک و مراکز معرفی شده بروند و وام فوری خود را دریافت کنند. 

فرمانده قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیرو‌های مسلح از پرداخت وام 100 میلیون تومانی تسهیلات قرض‌الحسنه برای اشتغال سربازان خبرداد.

سردار محمد جواد زاده کمند گفت: از اهداف اصلی تشکیل قرارگاه مهارت آموزی در ابتدا توانمندسازی سربازان و بعد از آن تامین نیاز اشتغال سربازان در راستای نیاز کشور است.

اوادامه داد: تسهیلگری برای اشتغال سربازان بعد از خدمت از اهداف قرارگاه مهارت آموزی است و بیش از یک میلیون و 100 هزار نفر تحت پوشش مهارت‌های عمومی و تخصصی قرار گرفتند که 750 هزار نفر موفق شدند مدرک بگیرند.

زاده کمند گفت: در سال 1400 تعداد 3 هزار سرباز از تسهیلات استفاده کردند و مبلغ 62 هزار میلیارد تومان برای اشتغال زایی سربازان در ردیف بودجه تخصیص داده شد.

وی تصریح کرد: وام 100 میلیون تومانی برای هر سرباز، تا 60 هزار نفر پیش بینی شده است، اما هر استان می‌توانند بیشتر از این رقم هم با توجه به نوع تخصیص شغل به سرباز اختصاص دهند.

سید احسان خاندوزی در نشست مدیران صندوق‌های قرض الحسنه منطقه ترشیز که با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت اقتصاد، نماینده مردم ترشیز در مجلس شورای اسلامی، ريیس مرکز روابط عمومی واطلاع رسانی وزارت اقتصاد، مدیرکل امور اقتصاد دارایی خراسان رضوی، فرماندار کاشمر و شهرداران این منطقه در شهرستان کاشمر برگزارشد، ضمن اعلام این خبر گفت: در این نشست چالش‌ها و موانع پیش رو از سمت مدیران مطرح شد.

وی ضمن بیان این مطلب که با توجه به قدمت و فراگیری خوب قرض الحسنه در این منطقه به عنوان یکی از ظرفیت‌های خوب تامین مالی کشور، وظیفه ما در دولت تشویق و تسهیل عملکرد این حوزه است، اظهار داشت: نباید شرایط به سمتی برود که با موانع و چالش‌های متعدد این حوزه روبرو بشوند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: با توجه به رویکرد دولت در صنعت تحول، ما هم با افزایش سهم صندوق‌های قرض‌الحسنه و بانک‌های قرض‌الحسنه در تامین مالی خرد مردم نه تنها موافق هستیم بلکه دستوراتی را در نظر داریم که اجرای آن‌ها امسال شروع شده است.

خاندوزی ادامه داد: در این راستا و در گام اول سرمایه بانک‌های قرض‌الحسنه امسال دو برابر شد و همچنین دستورالعمل ساماندهی صندوق‌های قرض الحسنه در شورای پول و اعتبار به تصویب رسید.

او  با اعلام این خبر که برای نخستین بار دستگاه‌های دولتی و اجرایی مجاب شدند حساب‌های پرداخت حقوق کارکنان خودشان را در بخش شبکه قرض‌الحسنه کشور متمرکز بکنند، تصریح کرد: این اجازه به افزایش رسوب و قدرت وام‌دهی بانک‌های قرض‌الحسنه در کشور کمک شایانی می‌کند.

به گفته وزیر اقتصاد، درخصوص کارمزد وام‌های قرض‌الحسنه و برای اولین بار ظرف یکی، دو ماه آینده با هماهنگی که بین بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و بانک قرض‌الحسنه رسالت صورت گرفته، برای وام‌های خرد 10 میلیون تومانی و کمتر از آن کارمزد چهار درصد را به صفر خواهیم رساند تا برای اولین بار مردم بدون کارمزد بتوانند وام‌ها با مبالغ پایین را دریافت بکنند.

خاندوزی افزود: مجموعه این اقدامات در کنار تلاش‌های بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران؛ به این امر کمک خواهد کرد تا سال 1401 به جهت افزایش سهم شبکه تامین مالی قرض‌الحسنه شاهد یک جهش نسبت به گذشته باشیم.

وی با بیان اینکه علیرغم سقف دو درصدی افزایش ترازنامه بانک‌های کشور، بانک مرکزی با نگاه حمایتی سقف بانک‌های قرض‌الحسنه را پنج درصد یعنی 2.5 برابر بیشتر از سایر بانک‌ها مقرر کرده است، خاطرنشان کرد: این امکان را می‌دهد بانک‌ها و صندوق‌های قرض‌الحسنه غیر بانکی کشور امسال با موانع کمتر و سرعت بیشتر به فعالیت تامین مالی که مورد نیاز و خواست مردم است، در شرایط تورمی و فشار اقتصادی که خانوارها با آن مواجه هستند، عمل بکنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی از پرداخت 150 میلیون تومان تسهیلات صفر درصد به متقاضیان نهضت ملی مسکن و نوسازی در بافت‌های فرسوده خبر داد.

وزارت راه و شهرسازی، محمد آیینی، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران بخشی از اهداف سفر خود به سمیرم و بازدید از بافت فرسوده شهر سمیرم و حنا را اعلام کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در محدوده های مصوب بافت های فرسوده شهرداری‌ها موظف هستند حداقل 50 درصد در عوارض پروانه و تراکم ساخت تخفیف بدهند و انتظار بر این است تا 100 درصد تخفیف دهند.

مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به اینکه صدور پروانه ساخت در محدوده های بافت فرسوده باید تا یکماه کاهش یابد، گفت: مالکان و سازندگان واحدهای مسکونی در محلات هدف بازآفرینی شهری در طول زمان نوسازی و بهسازی واحدهای مسکونی خود می‌توانند از تسهیلات ودیعه مسکن برای اسکان موقت استفاده کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه 45 میلیون تومان با نرخ 4 درصد وام قرض الحسنه ودیعه مسکن در عمده شهرها از جمله شهر سمیرم پرداخت می‌شود، توضیح داد: متقاضیان نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده اعم از سازندگان و مالکان واحدهای فرسوده می‌توانند از حمایت‌ها و تسهیلات و تخفیفات ویژه نهضت ملی مسکن پیش بینی شده برای بافت‌های فرسوده بدون رعایت شروط چهارگانه این نهضت استفاده کنند.

دبیر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار ایران با اشاره به اینکه 150 میلیون تومان از مبلغ وام، با نرخ سود صفر درصد پرداخت می‌شود گفت: متقاضیان نوسازی در محدوده‌ها و محلات هدف بازآفرینی شهری می‌توانند به انتخاب خود از تسهیلات ویژه نوسازی و یا نهضت ملی مسکن استفاده کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: متقاضیان نوسازی می‌توانند در شهر سمیرم از محل نهضت ملی مسکن 300 میلیون تومان و از محل تسهیلات ویژه نوسازی 350 میلیون تومان دریافت کنند.

آيینی گفت: بسته تشویقی شهرسازانه در بافت‌های فرسوده که به وسیله شورای عالی معماری و شهرسازی به تصویب رسیده در شهرهایی مانند سمیرم اعطا می‌شود.

شایان ذکر است در بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی، اصغر سلیمی نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران استانی و محلی، نیز حضور داشتند.

تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری یکی از تسهیلات تکلیفی بودجه 1401 برای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت است. بر همین اساس در 31 فرودین امسال بانک مرکزی دستورالعمل پرداخت تسهیلات فرزندآوری را به شبکه بانکی ابلاغ کرد.

براساس دستورالعمل طرح وام فرزند آوری، تسهیلات به پدر اطفالی که تاریخ تولدشان از یکم فروردین 1400 به بعد است و در داخل ایران متولد شده باشند در صورتی که نرخ باروری شهرستان محل زادگاه پدر یا فرزند، بالای 2.5 نباشد، تعلق می‌گیرد.

به گفته صحابی ريیس اداره اعتبارات بانک مرکزی این وام به برای فرزند اول 20 میلیون تومان، فرزند دوم 40 میلیون تومان و  در نهایت برای فرزند پنجم به بعد مبلغ 100 میلیون تومان پرداخت می‌شوند و دوقلو‌ها نیز دو فرزند به حساب می‌آیند.

وامی که در خصوص تعلق به  پدران فاقد کارت پایان خدمت از ابتدا با چالش همراه شد.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد