واردات طلا و مصنوعات خارجی به صورت مسافری

واردات طلا و مصنوعات خارجی به صورت مسافری

محمدولی گفت: با توجه به اینکه واردات طلا با این قیمت به صرفه نیست این احتمال به صورت قوی وجود دارد که مصرف لوکس داشته باشد. قاچاق طلا هم انجام می‌شود، اما در کل به صورت انبوه نیست، ولی شاید به صورت مسافری انجام شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، محمدولی، ريیس اتحادیه طلا و جواهر با اشاره به روند قاچاق طلا به کشور گفت: قاچاق طلا به صورت فرآورده و زیورآلات موضوعی جدید نیست و در گذشته هم این اتفاق رخ می داد اما در شرایط فعلی اقتصادی این موضوع صرفه اقتصادی ندارد و در مواقعی برای واردکنندگان زیان ده است.

محمد، ولی ادامه داد: زیان ده بودن واردات زیورآلات ساخته شده ازطلا آن جا مشهود است که تفاوت قیمت جهانی هر مثقال طلا با داخل کشور 20 هزار تومان است. پس ورود آن به صرفه نیست و اگر در این زمینه وارداتی هم صورت گیرد به شکل مقطعی اتفاق افتاده است.

وی گفت: با توجه به اینکه واردات طلا با این قیمت به صرفه نیست این احتمال به صورت قوی وجود دارد که مصرف لوکس داشته باشد. قاچاق طلا هم انجام می شود اما در کل به صورت انبوه نیست ولی شاید به صورت مسافری انجام شود.

محمد ولی ضمن تاکید بر ممنوعیت خرید زیورآلات قاچاق توسط فروشندگان رسمی طلا، ادامه داد: اکثریت همکاران ما با توجه به اینکه کالای داخل با کیفیت بالا در حال تولید است در نتیجه به هیچ وجه در فروش مصنوعات خارجی وارد نمی‌شویم، اما در این بین افراد سودجویی نیز وجود دارند که در صورت گزارش به اتحادیه طلا و جواهر با آن ها برخورد خواهیم کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مطالعه بیشتر: کشف 20 تن سنگ‌طلا از کارگاه غیر مجاز+ عکس

آخرین اخبار مربوط به بازار طلا و ارز را در صفحه طلا و ارز تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد