یک بانکدار وال‌استریت سقوط دلار را پیش‌بینی کرد

یک بانکدار وال‌استریت سقوط دلار را پیش‌بینی کرد

مدیر ارشد اجرایی سابق چهارمین بانک بزرگ آمریکا گفت: غرب با استفاده از دلار و سويیفت به عنوان سلاح تحریمی، کشورها را به سوی یافتن جایگزین سوق داده است که قطعا در طولانی‌مدت، دلار دیگر در جهان حکمرانی نخواهد کرد.

به گزارش گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس، مک‌دونالد، مدیر ارشد اجرایی سابق هلدینگ «برادران لیمان»، چهارمین بانک بزرگ آمریکا به خبرگزاری اسپوتینک گفت، دلار که در حال حاضر بالاترین ارزش را دارد و از آن بهره می برد، ممکن است، جایگاه خود به عنوان ذخیره در جهان را از دست بدهد.

وی گفت: «این اتفاق قطعا رخ خواهد داد. این مشکلی نیست که در کوتاه مدت اتفاق بیفتد بلکه ممکن است 20 تا 30 سال زمان ببرد زیرا آمریکا ثروت زیادی دارد، ما قدرت نظامی زیادی داریم اما جای هیچ سوالی نیست. بهترین سال های اوج دلار دقیقا همین جاست.»

به گفته مک‌دونالد که معاون بخش بدهی های مضطرب (پرخطر) و معاملات اوراق بهادار قابل تبدیل در « لیمان» بوده است، استفاده از سیستم مالی به عنوان یک سلاح، ممکن است با سوق دادن بانک ها به جایگزین های دیگر، به سلطه دلار آمریکا آسیب بزند.

وی توضیح داد: «غرب باید هر 10 سال یک بار از بازی تحریم- استفاده کند، اما آنها از آن علیه چندین کشور استفاده کرده اند.»

وی افزود:« تحریم علیه روسیه در جنگ، خب، این درست است اما از دیدگاه آمریکا، مشکل این است که شما سر 10 کشور را با کارت تحریم بریده اید؛ از این کشورها را مجبور می کنید تا یک بلوک علیه شما تشکیل دهند. این چیزی است که درحال اتفاق افتادن است.»

مک‌دونالد معتقد است که از اکنون تا دو سال دیگر، ارزش دلار احتمالا پایین تر می آید، زیرا کشورها و بانک ها به دنبال راه هایی می گردند که را دور بزنند.

کاردار چین در روسیه هفته گذشته گفت، تغییر پرداخت به ارزهای ملی، روند در جهان را سرعت می بخشد.

مسکو بارها هشدار داده است که سیاست تحریمی واشنگتن، اعتماد به دلار را تضعیف می کند. ولادیمیر پوتین، ريیس جمهور روسیه هفته گذشته گفت، آمریکا با استفاده از واحد پولی خود (دلار) به عنوان سلاح، آن را بی اعتبار کرده است.

به گفته وی، حکمرانی طولانی مدت دلار به عنوان ارز ذخیره جهانی در خطر است. پوتین پیش بینی کرد، تسویه حساب ها با ارزهای ملی شتاب بیشتری به خود می گیرد و به تدریج در سراسر جهان غالب خواهد شد.

پایان پیام/

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد