همایش فرصت های تجاری ایران و قزاقزستان

همایش فرصت های تجاری ایران و قزاقزستان

همایش فرصت های تجاری ایران و قزاقزستان به همت و میزبانی سازمان توسعه تجارت برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا، رحمت الله خرمالی مدیر کل دفتر آسیای میانه، قفقاز و روسیه سازمان توسعه تجارت، از برگزاری همایش فرصت‌های تجاری ج.ا.ایران و قزاقستان با همت سازمان توسعه تجارت و همکاری اتاق مشترک بازرگانی دو کشور و سرکنسولگری کشورمان در آلماتی و مرکز تجاری ایرانیان در آلماتی در حاشیه نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران خبر داد.

وی اظهار داشت: این همایش با هدف آشنایی شرکت‌های ایرانی و قزاقستانی با ظرفیت‌ها و توانمندی‌های یکدیگر و افزایش حجم تبادلات تجاری فی‌مابین برگزار شد. هیات قزاق با هماهنگی وزارت تجارت و همگرایی، سازمان کازترید و اتاق بازرگانی آن کشور در این همایش حضور داشتند.

خرمالی افزود: در این همایش شرکت‌های فعال ایرانی و قزاقستانی در حوزه‌های مواد غذایی و کشاورزی (آرد و غلات، نوشیدنی، چای و دمنوش، ماکارونی و پاستا، روغن و مواد غذایی نیمه آماده)، مواد شوینده، صنایع الکترونیکی، متالوژی، ساختمان‌سازی، تجهیزات پزشکی و فروشگاه‌های زنجیره‌ای حضور داشتند که ضمن معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌هایشان، آمادگی خود را برای گسترش همکاری‌ها در حوزه‌های اشاره شده اعلام کردند.

وی همچنین بیان داشت: در این همایش به موضوعاتی از قبیل آخرین وضعیت مبادلات تجاری، گسترش همکاری‌های بانکی، توسعه زیرساخت‌های صادراتی و لجستیک و ارتباط گسترده‌تر شرکت‌های ایرانی و قزاقستان اشاره شد.

مدیر کل دفتر آسیای میانه، قفقاز و روسیه سازمان توسعه تجارت همچنین با توجه به امضای موافقتنامه تجارت آزاد با اتحادیه اقتصادی اوراسیا و عضویت قزاقستان در این اتحادیه از یک سو و ظرفیت‌ها و فرصت‌های فراوان کشور مذکور برای حضور شرکت‌های ایرانی، بر اهمیت حضور تجار در بازار این کشور تاکید نمود.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد