تحلیل تکنیکال و بنیادی بترانس | ورود بترانس به اصلاح؟

تحلیل تکنیکال و بنیادی بترانس | ورود بترانس به اصلاح؟

بررسی ها نشان می دهد که درآمد بترانس در فصل بهار نسبت به زمستان 80 درصد افت داشته است. این در حالی است که حاشیه سود این شرکت در فصل بهار 27 درصد و در فصل زمستان 43 درصد بوده است که نهایتا حاشیه سود ناخالص شرکت نسبت به زمستان افت 87 درصدی داشته است. تحلیل تکنیکال از روند قیمتی بترانس چه می گوید؟

به گزارش نبض بورس، بترانس روز کم نوسانی را پشت سر گذاشت و اندکی کمتر از میانگین حجم روزانه 10 روز اخیر خود معامله شد و می‌شود گفت که تابلوی معاملات روزانه سهم نکته غیر عادی نداشت. در پایان با معامله بیش از 52 میلیون برگه سهم و پایانی تقریبا صفر به کار خود پایان داد.

تحلیل بنیادی بترانس

بترانس در تیر فروش 121.4 میلیارد تومانی را ثبت کرد که نشان از افت 6.0 درصدی نسبت به خرداد و رشد 63.0 درصدی نسبت به میانگین فروش ماهانه بهار دارد. بترانس در بهار با فروش 223.5 میلیارد تومان به سود خالص 73.8 میلیارد تومان رسیده بود.

فروش این شرکت 22 درصد افزایش داشته و حاشیه سود ناخالص از 26 درصد در بهار 99 به 27 درصد در بهار 1400 رسیده است. از دیگر دلایل رشد سودآوری شرکت می‌توان به افزایش 210 درصدی سایر درآمد‌های عملیاتی عمدتا از محل سود حاصل از سرمایه گذاری در شرکت‌های فرعی و وابسته اشاره نمود.

 

درآمد این شرکت در فصل بهار نسبت به زمستان 80 درصد افت داشته است. این در حالی است که حاشیه سود این شرکت در فصل بهار 27 درصد و در فصل زمستان 43 درصد بوده است که نهایتا حاشیه سود ناخالص شرکت نسبت به زمستان افت 87 درصدی داشته است.

تحلیل تکنیکال بترانس
 
 

نمودار بترانس نشان می‌دهد که قیمت در حال اصلاح بصورت یک الگوی abc می‌باشد که تارگت شاخه c از الگوی اصلاح می‌تواند یکی از سطوح فیبوی بسط 0.38 روی 220 تومان و فیبوی 0.5 اصلاح اخیر در 160 تومان باشد. در صورت بروز اولین نشانه‌های تغییر روند در اندیکاتور RSI باید دوباره بررسی شود.

فعلا به نظر می‌رسد که سطح حمایتی 220 تومان به عنوان تارگت اصلاح در شاخه c آخرین گام اصلاح قیمتی سهم باشد.

 

بیشتر بخوانید:

  • پیش بینی بورس فردا یکشنبه 10 مرداد
  • آخرین سیگنال ها برای بورس فردا 
  • ارزش سهام عدالت چقدر شد؟
  • کارنامه عرضه اولیه لطیف در فصل بهار
  • همه چیز درباره سود مجمع | سود مجمع را چگونه دریافت کنیم؟

 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد