پیش‌بینی قطعی گسترده برق در انگلیس

پیش‌بینی قطعی گسترده برق در انگلیس

به احتمال زیاد شاهد قطعی برنامه‌ریزی شده برق در انگلیس در فصل زمستان پیش رو خواهیم بود.

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از بلومبرگ، منابع آگاه در دولت انگلیس گفته‌اند که این کشور در حال آماده‌سازی خود برای بدترین سناریو در حوزه تامین برق است.

دولت پیش‌بینی کرده که همزمان با سرد شدن هوا در این کشور شاهد کمبود گاز هم خواهیم بود و این مسيله به بروز خاموشی منجر می‌شود. این خاموشی‌ها نه تنها برای صنایع بلکه برای خانه‌ها در انگلیس هم در نظر گرفته شده و پیش‌بینی می‌شود حتی با روشن کردن نیروگاه‌های ذغال‌سنگ‌سوز در این کشور‌ در پیک تقاضا، دولت انگلیس در تامین بیش از 16 درصد نیاز این کشور به برق با مشکل مواجه شود.

از سوی دیگر پیش‌بینی می‌شود قبض برق و گاز در ماه ژانویه 2023 به 5086 دلار در سال یعنی بیش از دو برابر نرخ کنونی افزایش یابد.

دولت انگلیس می‌خواهد در زمان کمبود گاز در قدم اول اولویت را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ با تامین گاز شبکه توزیع قرار دهد و در صورت کمبود بیشتر گاز نیروگاه‌های حرارتی گازی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ قطع کند که این مسيله باعث بروز خاموشی و قطع برق در صنایع و خانه‌های این کشور خواهد شد.

انگلیس که یکی از اصلی‌ترین تامین‌کنندگان گاز اروپاست و LNG وارداتی از قطر و آمریکا را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ پس از فرآوری به دیگر کشورهای اروپایی ارسال می‌کند ظرفیت بسیار کمی برای ذخیره‌سازی گاز دارد.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد