پایان منفی بر روزهای سبز بورس/ بهبود بازار سهام در گرو افزایش ارزش معاملات

پایان منفی بر روزهای سبز بورس/ بهبود بازار سهام در گرو افزایش ارزش معاملات

شاخص کل بورس امروز در حالی با 2500 واحد منفی به کار خود پایان داد که این هفته برای بازار سهام روزهای مثبت بیشتری داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز، شاخص کل بورس طی چند روز گذشته در محدوده 1٫4 میلیون واحد در نوسان است. در آخرین روز معاملاتی هفته و با اینکه در میانه بازار امروز مجددا کانال 1٫4 واحد را پس گرفته بود اما در ادامه با 2553 واحد ریزش وارد کانال یک میلیون و 397 هزار واحد شد. حجم معاملات نیز امروز جدود 4000 میلیارد تومان بود که نسبت به روز گذشته رشد اندکی داشت.

شاخص کل در حالی امروز 0٫18 درصد منفی بود که شاخص هم‌وزن با 0٫20 درصد رشد به کار خود پایان داد. اگرچه بازار در میانه با رشد خودرو و بانکی‌ها رشد ملایم خود را حفظ کرده بود اما در ادامه این گروه‌ها نیز با فشار فروش مواجه شدند.

امروز نمادهای فولاد، فارس و فملی بیشترین تاثیر در منفی شدن شاخص کل را داشتند و وبملت نیز بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص کل ثبت کرد.

گروه‌های خودرو، فلزات اساسی و چندرشته‌ای صنعتی برترین‌ گروه‌های صنعتی امروز بودند. همچنین شستا، پالایش و دارایکم بیشترین ارزش معامله و خپارس، خودرو و خساپا بیشترین حجم معامله را داشتند.

شاخص کل فرابورس نیز در آخرین روز معاملاتی هفته با 6 واحد رشد در کانال 18 هزار و 836 واحد قرار گرفت. بپاس، فرابورس و غصینو بیشترین تاثیر مثبت و صبا بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص امروز داشتند.

پیام الیاس‌کردی، کارشناس بازار سهام در خصوص وضعیت بازار در هفته آینده گفت: چنانچه ارزش معاملات از 6000 میلیارد تومان عبور کند شاخص کل بهبود می‌یابد. در غیر این صورت در همین محدوده مدام در نوسان خواهد بود.

آخرین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد