رشد 26 درصدی اشتغال صنعتی

رشد 26 درصدی اشتغال صنعتی

معاون وزیر صمت گفت: در پنج ماه ابتدایی امسال، با بهره‌برداری از واحد‌های صنعتی بیش از 64 هزار اشتغال صنعتی ایجاد شده که در مقایسه با سال گذشته حدود 26 درصد رشد داشته است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

 به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت؛ مهدی صادقی‌نیارکی، معاون امور صنایع وزارت صمت گفت: تا ابتدای شهریور امسال با صدور پروانه‌های بهره‌برداری، بیش از 2 هزار و 600 واحد صنعتی به چرخه تولید اضافه شد که با رشد حدود چهار درصدی در مقایسه با مدت مشابه پارسال همراه بوده است.

وی از رشد 173 درصدی سرمایه‌گذاری واحد‌های تولیدی دارای پروانه بهره‌برداری خبر داد و گفت: طبق گزارش معاونت طرح و برنامه وزارت صنعت، واحد‌های تولیدی به بهره‌برداری رسیده از ابتدای امسال تا ابتدای شهریور بیش از 107 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صنعتی انجام داده‌اند که بخشی از این سرمایه‌گذاری‌ها مربوط به طرح‌های توسعه‌ای بوده است.

معاون امور صنایع وزارت صمت با اشاره به وضعیت تولید محصولات منتخب صنعتی بیان کرد: وضعیت تولید 24 محصول منتخب صنعتی به‌طور مستمر بررسی می‌شود و هر ماه روند تولید این محصولات مورد واکاوی قرار می‌گیرد.

صادقی‌نیارکی گفت: در پنج ماه نخست امسال از بین 24 محصول منتخب صنعتی، تولید 11 محصول از رشد مناسبی برخوردار بوده است که روند تولید کامیون، کامیونت و کشنده با رشد حدود 60 درصدی و ماشین لباس‌شویی و روغن ساخته شده نباتی با رشد 37 درصدی در صدر این محصولات قرار دارد.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد