کسب وکار حوزه سوغات و زیارت تقویت می شود

کسب وکار حوزه سوغات و زیارت تقویت می شود

شرکت کسب وکار رضوی با صندوق کارآفرینی امید جهت تقویت خوشه کسب وکار حوزه سوغات و زیارت، تفاهم نامه همکاری امضا کردند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
مدیرعامل شرکت کسب وکار رضوی در گفتگو با خبرنگار شبکه خبر، درباره حمایت از خوشه‌های کسب وکار مبتنی بر سوغات و زیارت گفت: خط اعتباری 60 میلیارد ریالی را برای حمایت از فعالان این حوزه بویژه زنان، جوانان و توان یابان با مشارکت صندوق کارآفرینی امید در نظر گرفته ایم که با این کار کسب و کار‌های حوزه سوغات با ظرفیت بیشتری فعالیت نمایند.

مدیرعامل شرکت کسب وکار رضوی به تفاهم نامه همکاری با صندوق کارآفرینی امید اشاره کرد و گفت: در راستای این تفاهم نامه فعالین آموزش دیده در طرح‌های اشتغالزایی در حوزه سوغات توسط پیشران طرف قرارداد این شرکت تا سقف یک میلیارد ریال تسهیلات با بهره کم دریافت می‌کنند.

محمد جواد مشیری با اشاره به تحول در خوشه‌های کسب وکار مبتنی بر سوغات و زیارت افزود: اگر بخواهیم در این زمینه تحول ایجاد کنیم، بازار این نوع کسب و کار‌ها به عنوان یک ظرفیت بی بدیل در شهرمقدس مشهد وجود دارد و می‌توان جشنواره‌های محصولی بویژه در حوزه تخصصی سوغات را با مشارکت سایر مجریان و متولیان ایجاد کرد.

مشیری با تاکید بر نقش اینگونه حمایت‌ها در مشهد مقدس در توسعه بازار محصولات تولیدی بویژه در مناطق کم برخوردار اظهار کرد: محصولی که مزیت رقابتی داشته باشد، باید برای آن بازار ایجاد و از آن حمایت شود. وی در ادامه به گردش مالی حوزه سوغات در مشهد اشاره و ظرفیت و امکاناتی که در این خوشه کسب وکار قرار دارد، در صورت ساماندهی و تقویت این امکانات شاهد تحول خوبی خواهیم بود.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد