قیمت سیمان به 52 هزار تومان رسید/ دلیل تفاوت قیمت بورس و بازار

قیمت سیمان به 52 هزار تومان رسید/ دلیل تفاوت قیمت بورس و بازار

سخنگوی وزارت صمت با اشاره به عرضه یک میلیون و 260 هزار تن سیمان به بورس کالا گفت: هم اکنون قیمت هر پاکت سیمان در بورس کالا 36 هزار تومان و در بازار 52 هزار تومان شده است.

امید قالیباف در گفت و گو با خبرنگار مهر در مورد قیمت سیمان اظهار کرد: سال قبل در همین ایام به دلیل کمبود برق قیمت هر کیسه سیمان از صد هزار تومان هم تجاوز کرد، در آن زمان زیرساخت لازم وجود نداشت و از این رو وزارت صمت بستر عرضه سیمان در بورس کالا را فراهم کرد که پس از این اقدام قیمت هر کیسه سیمان به 25 هزار تومان هم رسید.

سخنگوی وزارت صمت افزود: اخیرا هم باز به دلیل قطع برق قیمت هر کیسه سیمان به حدود 80 هزار تومان رسید که این بار هم با همان سازوکار بازار سیمان کنترل شد.

عرضه یک میلیون و 260 هزار تن سیمان در بورس کالا

وی ادامه داد: در بورس کالا یک میلیون و 260 هزار تن سیمان عرضه و قیمت هر پاکت 36 هزار تومان تعیین شد و در بازار نیز قیمت هر پاکت سیمان 52 هزار تومان شده است.

قالیباف در مورد تفاوت قیمت بورس کالا و بازار، گفت: تفاوت این ارقام از آن جهت است که قیمتی که در بورس کالا تعیین می‌شود بدون ارزش افزوده و هزینه‌های جانبی است؛ پس هزینه ارزش افزوده (9 درصد)، حمل و نقل (15 درصد) و سود خرده فروشی (15 درصد) به آن اضافه و قیمت بازار تعیین می‌شود.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد