پیش بینی بورس سه شنبه 16 خرداد | کدام نمادها پرتقاضا هستند؟

پیش بینی بورس سه شنبه 16 خرداد | کدام نمادها پرتقاضا هستند؟

بازار بورس تهران در روز شنبه که در یک روز بین تعطیلی قرار داشت با رخ مثبتی کار را تمام کرد و شاخص بورس تهران توانست در این روز بیش از 8 هزار و 600 واحدی مثبت شود.

به گزارش نبض بورس، بورس تهران پس از تعطیلات میان‌هفته‌ای در حالی به استقبال معاملات خواهد رفت که روز شنبه هفته جاری، تغییرات چشمگیری در بازار حاصل نشد. معاملات شنبه در حالی به پایان رسید که نماگر اصلی بازار سرمایه، بر خلاف افت 3.2 درصدی طی هفته گذشته، حدود هشت هزار و 600 واحد معادل 0.38 درصد بالا رفت و در ارتفاع دو میلیون و 279 هزار واحد به کار خود خاتمه داد.

شاخص هم‌وزن نیز مانند شاخص کل توانست تا حدودی رشد کند. بر این اساس، نماینده شرکت‌های کوچک و متوسط بازار سرمایه پنج هزار و 789 واحد رشد کرد و به تراز 771 هزار و 298 واحد رسید.

تابلوی بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات شنبه را 9 میلیارد و 600 میلیون و ارزش معاملات را 6 هزار و 205 میلیارد تومان نشان می‌دهد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان بازار سهام شنبه، خبر از ورود 27 میلیارد تومانی پول به بورس می‌دهد.

پیش بینی بورس سه شنبه

بورس تهران پس از تعطیلات در شرایطی فردا به استقبال معاملات خواهد رفت که روز شنبه عملا تغییرات خاصی را شاهد نبود. همچنین در حالی که در هفته گذشته خبر‌هایی مبنی بر تعلیق غول‌های خودروسازی کشور به گوش می‌رسید، مدیر پذیرش سازمان بورس تهران در مصاحبه‌ای اعلام کرد: اگر صورت‌های مالی حسابرسی شده منتهی به اسفند 1401 ایران‌خودرو و سایپا مشمول ماده 141 قانون تجارت باشد و سه سال متوالی در بازه سال‌های 99 تا پایان 1401 زیان‌ده باشند، آن‌ هنگام نامه‌ای از سوی سازمان بورس برای بررسی برنامه‌های این دو شرکت برای خروج از زیان اعلام می‌شود.

بنابراین به نظر می‌رسد بازار در روز سه شنبه برخلاف واکنش احساسی هفته گذشته که موج فروش سنگینی در بازار ایجاد کرد، برخورد منطقی‌تری نسبت به پروسه کلی تعلیق یا عدم تعلیق احتمالی خودروسازان نشان دهد. کارشناسان عقیده دارند بازار در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه با نوسانات زیادی همراه خواهد بود و جز در تک‌سهم‌ها خریداران و فروشندگان قدرت نسبتا برابری خواهند داشت./تجارت نیوز

پیش بینی بورس فردا سه شنبه 16 خرداد 1402

با توجه به تعطیلات دو روزه یکشنبه و دوشنبه و همچنین فعالیت بازار سرمایه در دو روز این هفته ( سه شنبه و چهارشنبه ) پیش بینی می شود فردا سه شنبه بورس در حالت تعادل باشد و بازار کم رمق و بی جانی را داشته باشیم و حتی صف فروش در بعضی از سهم‌های شاخص ساز.

در همین حال کارشناسان عنوان می‌کنند که طی این هفته، سهام ریالی بیش از دیگر سهم‌ها مورد توجه خواهد بود؛ ضمن آنکه برزو حق‌شناس، سهام شاخص‌ساز را در این هفته افزایشی می‌بیند. بر اساس قاطبه اظهارات اما این هفته، تک‌سهم‌ها می‌توانند سرمایه‌گذاران را از داد و ستدها راضی کنند.

  • پیش بینی بورس فردا هر روز راس ساعت 19 منتشر خواهد شد.

آخرین اخبار بورس و اقتصاد