پالایش یکم تنها در بورس تعیین تکلیف نمی شود/ مذاکرات با وزیر نفت ادامه دارد

پالایش یکم تنها در بورس تعیین تکلیف نمی شود/ مذاکرات با وزیر نفت ادامه دارد

ريیس سازمان بورس گفت: تصمیم درباره پالایش یکم در سطح بالاتر از سازمان بورس باید اخذ شود.
به گزارش خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مجید عشقی ريیس سازمان بورس، درباره عرضه اوراق بدهی عنوان کرد: انتشار اوراق برای تامین مالی دولت سال گذشته هم وجود داشته و امسال نیز این انتشار اوراق ادامه پیدا کرده است. نکته اصلی اینجاست که این اوراق جدید بخشی از آن برای تسویه اوراق قبلی است و باید توجه داشت که با توجه به کشش بازار این اوراق منتشر می شوند.
 
به گفته این مقام مسيول در تالار فرابورس نزدیک به شصت هزار میلیارد تومان اوراق خرید و فروش شده که بیشتر این معاملات برای بانک هاست.

عشقی همچنین درباره صندوق پالایش یکم گفت: تصمیم درباره پالایش یکم در سطح بالاتر از سازمان بورس باید اخذ شود. مدیر صندوق شخص دیگری است. با وزرای نفت و اقتصاد نیز صحبت‌هایی کردیم که جلساتی داشته باشیم که وضعیت پالایشگاه‌ها باید بررسی شود تا ابهام زدایی جدی انجام شود.

او عنوان کرد: در گذشته درباره پالایشگاه‌ها سازمان بورس یک فرمول داشته است و این فرمول‌ها مقداری تغییر کرده است و ابهام‌هایی در صورت حساب‌های ارسالی به پالایشگاه‌ها وجود دارد و این مورد توانسته سودآوری پالایشگاه‌ها را تحت تاثیر قرار دهد و از این محل صندوق پالایش یکم زیان کرده است و حتی با وجود تخفیف‌هایی که داده شد، نتوانست سود دهی داشته باشد. بررسی این مورد حتما در دستور کار است.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد