سیگنال‌های مهم بورس امروز 12 خرداد / بازار امروز تحت تاثیر چه اخباری است؟

سیگنال‌های مهم بورس امروز 12 خرداد / بازار امروز تحت تاثیر چه اخباری است؟

در جریان معاملات روز گذشته بازار سهام عمده نمادهای شاخص‌ساز روندی منفی را داشتند و شاخص کل در نهایت در کانال یک میلیون و 140 هزار واحد بسته شد باید دید امروز چه سیگنال‌هایی روند بازار را تحت تاثیر خود قرار می‌دهند؟

به گزارش تجارت‎‌نیوز، در روز گذشته بازار سرمایه روندی ریزشی را داشت و ارزش معاملات به چهار هزار میلیارد رسید و نسبت به روزهای قبل روند کاهشی را داشت. کارشناسان بازار سرمایه هم روند بازار در روزهای آینده را نامشخص بیان می‌کنند اما به شرایط مناسب بنیادی در بازار اذعان می‌کنند و مشکل بازار را مسايل خارجی انتخابات و مذاکرات برجام می‌دانند. باید دید امروز 12 خرداد 1400 چه سیگنال‌هایی بازار سرمایه را تحت تاثیر قرار می‌دهند؟

_ سخنگوی دولت در نشست خبری گفت: هیچ بن‌بستی در مذاکرات وجود ندارد. نباید بگذاریم مذاکرات فرسایشی شود و عجله‌ای هم نداریم.

_دبیر انجمن واردکنندگان خودرو: امکان واردات خودرو با ارز دیجیتال وجود ندارد.

_ زنگنه، وزیر نفت گفت: نشست امروز اوپک پلاس، متاثر از بازگشت قریب الوقوع ایران به بازار بود.تصمیم گرفته شد که تولید، افزایش نداشته باشد.

_ محمدعلی دهقان دهنوی گفت : مصوبات سران قوا یک فرآیند اداری دارد که پس از تصویب در شورای عالی بورس به دفتر رهبری ارجاع داده می‌شود، پس از تایید دفتر رهبری به ابلاغ می‌رسد و هنوز چیزی از این مصوبات ابلاغ نشده است.

_ وزیر اقتصاد با بیان اینکه مرحله دوم سود سهام عدالت قبل از عید قربان پرداخت می‌شود، گفت: آزادسازی مابقی سهام عدالت بستگی به شرایط بازار دارد و در صورتی که شرایط بازار مناسب باشد 40 درصد باقیمانده آزاد خواهد شد.

_ ريیس ستاد اجرایی فرمان امام اعلام کرد: تا پایان خرداد حداقل 3 میلیون دوز و تا شهریور 50 میلیون دوز واکسن کووایران تحویل وزارت بهداشت خواهیم داد.

_ قیمت طلا و سکه روز گذشته تحت تاثیر نوسانات محدود بهای جهانی فلز زرد و رشد نرخ ارز بود که بر این اساس قیمت هر گرم طلای 18 عیار به یک میلیون و 100 هزار تومان رسید.

_ دیروز سه‌شنبه 11 خرداد 1400،قیمت سکه تمام طرح قدیم 10 میلیون و 850 هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید 10 میلیون و 920 هزار تومان شد.

_ ريیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: تا آخر خرداد صندوق اهرمی در بورس برای اولین‌بار راه‌اندازی می‌شود.

_ صرافی بانک ملی هم روز گشته نرخ دلار را 23 هزار و 538 تومان برای فروش و 23 هزار و 72 تومان برای خرید اعلام کرد.

_ محمدعلی دهقان دهنوی : مصوبات سران قوا یک فرآیند اداری دارد که پس از تصویب در شورای عالی بورس به دفتر رهبری ارجاع داده می‌شود، پس از تایید دفتر رهبری به ابلاغ می‌رسد و هنوز چیزی از این مصوبات ابلاغ نشده است.

آخرین اخبار مربوط به بازار سرمایه را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد