پنج برابر شدن اخراج کارمندان در آمریکا

پنج برابر شدن اخراج کارمندان در آمریکا

نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد که در ماه فوریه سال جاری 77 هزار و 770 نفر در آمریکا از کار اخراج شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از پنج برابر شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، موسسه «چلنجر گری اند کریسمس» گزارش داد که در ماه فوریه سال جاری 77 هزار و 770 نفر در آمریکا شغل خود را از دست دادند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 410 درصد افزایش یافته و بیش از پنج برابر شده است.

براساس گزارش این موسسه در ماه فوریه سال 2023 شاهد بیشترین اخراج کارمندان و کارگران در ماه‌های فوریه سال‌های پس از 2009 هستیم. در ماه ژانویه هم اوضاع به همین منوال بود به گونه‌ای که 102 هزار و 943 نفر در آمریکا از شغل خود تعدیل شدند. به طور کلی از ابتدای سال جاری تاکنون حدود 181 هزار آمریکایی شغل خود را از دست دادند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 427 درصد افزایش داشته است.

اندرو چلنجر، معاون اول مدیرکل موسسه چنلجر، می‌گوید که به طور حتم کارفرمایان آمریکایی روی موضوع افزایش نرخ بهره از سوی بانک مرکزی متمرکز شده‌اند و بسیاری از آنها ماه‌ها است که در تلاش هستند هزینه‌های خود را پایین بیاورند.

گزارش این موسسه همچنین نشان می‌دهد که شرکت‌های فعال در حوزه فناوری در آمریکا بیشترین نرخ اخراج کارمندان را به خود اختصاص داده و در سال 2023 معادل 35 درصد کل اخراجی‌ها در آمریکا مربوط به این شرکت‌ها بوده است.

پایان پیام/

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد