قیمت گهانی طلا امروز 29 آذرماه/ اونس طلا به 1801 دلار و 21 سنت رسید

قیمت گهانی طلا امروز 29 آذرماه/ اونس طلا به 1801 دلار و 21 سنت رسید

در معاملات امروز بازار جهانی هر اونس طلا برای تحویل فوری با 0.2 درصد افزایش، به 1801 دلار و 21 سنت رسید.

به گزارش برنا به نقل از رویترز، قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی به دلیل نگرانی‌ها نسبت به شیوع سریع واریانت امیکرون که تقاضا برای خرید دارایی امن را تقویت کرد، افزایش یافت.

هر اونس طلا برای تحویل فوری با 0.2 درصد افزایش، به 1801 دلار و 21 سنت رسید. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا 0.2 درصد کاهش یافت و به 1802 دلار رسید. طلا روز جمعه به بالاترین قیمت از 26 نوامبر صعود کرده و بیش از یک درصد رشد هفتگی به ثبت رسانده بود.

به گفته استفن اینس، از شرکای شرکت مدیریت دارایی SPI، دلایل زیادی برای نگهداری طلا وجود دارد زیرا نرخ‌های بهره واقعی حتی اگر بانک مرکزی آمریکا نرخ‌های بهره را افزایش دهد، همچنان در سطح تاریخی پایینی خواهند بود. بازار اوراق قرضه هم از نظر نرخ‌های واقعی، بی تحرک مانده است. شیوع امیکرون ممکن است باعث شود بانک‌های مرکزی در سال 2022 موضع سیاست پولی تسهیلی را حفظ کنند.

وی افزود: مسايل در واشنگتن در خصوص لایحه سرمایه گذاری داخلی و ریسک اوکراین هم تقاضا برای خرید طلا به عنوان دارایی امن را تقویت کرده است.

بازارهای سهام آسیایی در معاملات روز دوشنبه عقب نشینی کردند زیرا افزایش موارد ابتلا به امیکرون باعث تشدید محدودیتهای کرونایی در اروپا شده و ممکن است اقتصاد جهانی را در ابتدای سال نوی میلادی از مسیر رشد منحرف کند.

بانک مرکزی آمریکا هفته گذشته اعلام کرد با نزدیک شدن اقتصاد به اشتغال کامل و تلاش برای مقابله با افزایش تورم، زمینه سه دور افزایش نرخهای بهره به میزان یک چهارم درصد را تا پایان سال 2022 فراهم می کند. تعدیل تدابیر محرک مالی و افزایش نرخهای بهره، بازده اوراق قرضه دولتی را بالا برده و هزینه نگهداری طلا را افزایش می دهد و در نتیجه جذابیت سرمایه‌گذاری در این فلز ارزشمند را کمتر می کند.

در این بین، شاخص دلار آمریکا نزدیک به بالاترین رکورد سه هفته اخیر که در معاملات جمعه به آن صعود کرده بود، ماند و طلا را برای خریداران غیرآمریکایی گرانتر ساخت. دلار از احتمال وضع محدودیتهایی کرونایی بیشتر در آستانه ایام تعطیلات سال نوی میلادی و کریسمس در کشورهای اروپایی متعدد، سود برده و ارزش این ارز تقویت شده است.

بازده اوراق خزانه 10 ساله آمریکا کاهش یافت و هزینه نگهداری طلا را کمتر کرد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با 0.1 درصد کاهش، به 22 دلار و 33 سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 0.6 درصد کاهش، به 925 دلار و هفت سنت رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با 4.9 درصد کاهش، به 1695 دلار و 12 سنت رسید.

انتهای پیام

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد