ترس در بازارها / پیش‌بینی دلار و طلا پس از تحولات افغانستان / برجام با بازارها چه خواهد کرد؟

ترس در بازارها / پیش‌بینی دلار و طلا پس از تحولات افغانستان / برجام با بازارها چه خواهد کرد؟

تحولات افغانستان، آینده برجام و تغییر دولت در ایران سه اتفاق سیاسی مهم برای آینده بازارهاست. ابراهیم علیزاده، سردبیر تجارت‌نیوز به همراه علی عصاری و جواد فلاحیان، دو کارشناس بازارهای مالی تاثیر این ریسک‌های سیاسی بر بازارها را ارزیابی خواهند کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، ریسک‌های سیاسی با بازارهای مالی چه خواهند کرد؟

تحولات افغانستان، آینده برجام و تغییر دولت در ایران سه اتفاق سیاسی مهم برای آینده بازارهاست.آیا این اتفاقات می‌توانند بر روند بازارها تاثیر بگذارند؟

در این شرایط باید چه کرد؟ بهترین فرصت ‎سرمایه‌گذاری در کدام بازار است؟ چگونه می‌توان ارزش سرمایه خود را حفظ کرد؟

از دوره مرداد ماه پارسال تا امروز قیمت طلا و سکه حدود 9 درصد، دلار معادل 20 درصد، مسکن حدود 25 درصد و کالاهای بادوام شامل خودرو و لوازم خانگی حدود 58 درصد افزایش و در همین دوره شاخص بورس حدود 15 درصد افت داشته است.

اما در دوره پنج ماهه نخست امسال نیز طلا بیش از شش درصد، سکه بیش از 13 درصد، دلار 12 درصد و بورس حدود 15 درصد بازدهی مثبت داشته است. در همین مدت مسکن حدود هشت درصد و کالاهای بادوام هم 9 درصد بازدهی مثبت داشتند.

با این وضعیت بازارها، ممکن است اتفاقات سیاسی چه تاثیری بر جریان بازارها داشته باشند؟

امروز دوشنبه اول شهریور ماه ابراهیم علیزاده، سردبیر تجارت‌نیوز به همراه علی عصاری و جواد فلاحیان، دو کارشناس بازارهای مالی تاثیر این ریسک‌های سیاسی بر بازارها را ارزیابی خواهند کرد.

علاقه‌مندان می‌توانند این برنامه زنده اینستاگرامی را ساعت 17 دوشنبه اول شهریور ماه در صفحه تجارت‌نیوز مشاهده کنند. سوالات خود در این باره را در زیر این خبر در بخش کامنت‌ها ثبت کنید تا کارشناسان برنامه به این سوالات پاسخ دهند.

برای متن گفتگوی اینستاگرامی روز دوشنبه اول شهریور ماه می‌توانید گزارش «ریسک‌ها و اثرات طالبان بر بازارها» را بخوانید.

 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد