رشد 7730 واحدی شاخص کل بورس / معاملات بهتر سهام کوچک تر بازار

رشد 7730 واحدی شاخص کل بورس / معاملات بهتر سهام کوچک تر بازار

بورس تهران امروز رشد 7730 واحدی شاخص کل را تجربه کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، بورس تهران امروز از ابتدا تقریبا با تقاضای خوبی رو به رو بود و تقاضا همه نوع سهام چه سهام‌کوچک تر و چه سهام بزرگ تر بازار را در بر گرفته بود اما بعد از 30 دقیقه از آغاز معاملات، سهام بزرگ تر بازار با کمی فشار فروش رو به رو شدند و سهام پالایشی و فلزات اساسی حتی در محدوده های منفی نیز معامله شدند.

در نهایت شاخص کل بورس اوراق بهادار با رشد 0.43 درصدی به سطح 1 میلیون و 795 هزار واحدی رسید و باید منتظر ماند و دید آیا شاخص بار دیگر به کانال 1 میلیون و 800 هزار واحدی ورود خواهد کرد یا خیر.

نماد کگل و رمپنا و وغدیر بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص گذاشتند.

شاخص کل هم‌ وزن نیز با رشد 0.86 درصدی به سطح 537563 واحدی رسید و در صورت عبور و تثبیت از این سطح در روزهای آتی می‌توانیم شاهد روزهای خوبی برای سهام کوچک‌تر بازار باشیم.

ارزش معاملات خرد امروز 7200 میلیارد تومان ثبت شد که از این مقدار، 4200 میلیارد متعلق به بازار بورس، 1700 میلیارد متعلق به فرابورس و 1300 میلیارد متعلق به صندوق های سهامی بوده است.

همچنین در بین صنایع بازار سهام بیشترین ارزش معاملات متعلق به گروه خودرو و فلزات اساسی بوده است.

حقیقی ها که در ابتدای بازار پول به بازار سهام تزریق کرده بودند با عبور از نیمه بازار جهت جریان پول آن ها تغییر کرد و در نهایت حقیقی ها امروز خالص فروش 65 میلیاردی را ثبت کردند.

همچنین روند مثبت سرانه خرید اشخاص حقیقی نسبت به سرانه فروش آن ها تا انتهای بازار ادامه دار بود و حقیقی ها امروز سرانه خرید 26.1 میلیون تومانی و سرانه فروش 23.9 میلیون تومانی را ثبت کردند.

آخرین اخبار بورس و اقتصاد