آماده باش وزارت برق عراق برای مواجهه با موج گرما

آماده باش وزارت برق عراق برای مواجهه با موج گرما

وزیر برق عراق امروز یکشنبه به کارکنان خود دستور داد تا برای مقابله با موج گرمای پیش رو در این کشور در وضعیت هوشیار کامل باشند.

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از موازین نیوز، عادل کریم، وزیر برق عراق به کارکنان این وزارتخانه دستور داد تا تلاش‌های مهندسی، فنی، صنعتی و مکانیکی را برای مقابله با موج گرما طی روزهای آتی به طور کامل بسیج کنند.

وزیر برق عراق دستور داده که کارکنان این وزارتخانه در این روزها به شکل چرخشی و 24 ساعته در ادارات، شعب و بخش‌های تعمیر و نگهداری برای پاسخگویی سریع به هر اتفاق اضطراری و رسیدگی فوری به آن حضور داشته باشند.

وزیر برق عراق همچنین تاکید کرده که بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی و درمانی و زیرساخت‌های آب رسانی و ایستگاه‌های تخلیه آب سنگین شامل قطعی برق نمی‌شوند.

کریم تاکید کرد که وزارت برق عراق تلاش‌های بسیار مهمی را به کار گرفته به پیشرفت بزرگی در عملکرد سامانه و ساعات برق رسانی به شهروندان دست یافته است.

عراق از مشکل بزرگ در تامین برق رنج می‌برد و برق در بسیاری از شهرهای عراق به ویژه در تابستان که دمای هوا به 50 درجه می‌رسد، در ساعاتی از شبانه روز قطع می‌شود.

عراق، سالانه به 35 هزار مگاوات برق نیاز دارد این در حالی است که هر سال یک هزار و 500 مگاوات نیز به این احتیاج افزوده می‌شود. عراق امسال 4 هزار مگاوات به ظرفیت تولید خود خواهد افزود. همچنین قراردادهایی برای تولید 7 هزار و 500 مگاوات از طریق انرژی خورشیدی امضا کرده است.
بغداد و تهران به تازگی یک توافق راهبردی در حوزه انرژی به امضا رسانده‌اند. «احمد موسی» سخنگوی وزارت برق عراق می‌گوید که کشورش بر اساس این توافق با طرف ایرانی قرارداد پنج ساله برای تامین 400 مگاوات برق از طریق خطوط ایران منعقد کرده است.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد